انتقاد امام جمعه پارس آباد از شهرداري تا اداره برق:

بيمارستان 120 تختخوابي تا شهريورماه تكميل نشود، مجبوريم جور ديگري اعتراض كنيم

امام جمعه شهرستان پارس آباد با تاكيد بر تكميل بيمارستان پارس آباد گفت: در صورتي كه اين بيمارستان تا شهريورماه به اتمام نرسد اعتراض ما به جاهاي بالاتري كشيده مي شود.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۴۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت الاسلام سيد سعيد رشادي در خطبه هاي اين هفته شهرستان پارس آباد با بیان اینکه پنجم مرداد سالروز احیای فریضه بزرگ نماز جمعه است، اظهار کرد: در این روز برای نخستین‌بار پس از پيروزي انقلاب اسلامی نماز جمعه به فرمان امام(ره) توسط آیت‌الله طالقانی در تهران اقامه شد.

وي با گرامي داشت یکم مرداد ماه روز پهلوانی و و‌رزش‌های زورخانه‌ای با بيان اينكه ورزش در كشور مورد تاكيد بسيار قرار گرفته افزود: در تاريخ كشور ما ورزشكاراني همچون 'پورياي ولي' بودند كه بعنوان يك شخصيت تاريخي ماندگار شده اند و باید در تمامی شهرها برنامه‌ریزی برای احیای این ورزش باستانی و جذب جوانان مستعد در این رشته ورزشی ایجاد شود.

امام جمعه پارس آباد در ادامه به سالروز عملیات مرصاد در سال 1367 اشاره کرد و گفت: در پنج مردادماه و چنین روزی، سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد با مقاومت و ایستادگی رزمندگان و فرماندهي شهيد صياد شيرازي، توطئه گروهک منافقین كه با حمايت رژيم منحوس بعث عراق انجام گرفته بود منهدم و سرنوشت پر از جنات و خیانت آنها به زباله‌دان تاریخ پيوست.

وي همچنين بر نقش و اهمیت زکات در جامعه اشاره کرد و افزود: پرداخت زکات واجب شرعی است و با توجه به اهمیت زکات در زندگى فقرا، پرداخت زکات در کاهش فقر در جامعه اسلامی بسیار موثر است.

رشادي در بخش ديگري از خطبه هاي نمازجمعه با محكوميت كودتاي تركيه، بيان كرد: آنطور كه محافل و روزنامه ها به آن پرداخته اند در پشت اين كودتا آمريكا و عربستان قرار داشتند كه با شكست اين كودتا صدها انسان بي گناه كشته و نزديك 50 هزار نفر نيز بازداشت شدند و در آخر هم دولت اردوغان پيروز شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت و ملت ایران در مذاکره با آمریکا و سازمان ملل هیچ نفعی نمی‌برد، متذکر شد: رابطه ما با آمریکا همان رابطه استكبار است و نباید به وعده‌های پوشالی آمریکایی‌ها اعتماد کرد چرا كه ما هر چقدر كوتاه تر بياييم آنها گستاخانه تر مي شوند.

خطيب نمازجمعه پارس آباد با بیان اینکه مسلمان‌کشی‌های اخیر در یمن، سوریه، بحرین، عراق و هندوستان بدون قطعنامه و با چراغ سبز سازمان ملل در منطقه انجام می‌شود، یادآور شد: هزاران نفر انسان بي گناه در اين كشورها از سوي داعش و آل سعود و همپيمانانش به خاك و خون كشيده مي شود و آقاي بان كي مون رئيس سازمان ملل بدون تصويب قطعنامه اي به سادگي از كنار آن مي گذرد در حالي كه همين سازمان هر بار بدون دليل براي كشورمان قطعنامه ضد ايراني صادر مي كند.

رشادي با اشاره به اینکه رژیم آل‌سعود زائران ایرانی، سوریه، لبنان و یمن را از حج منع کردند، تصريح كرد: آل‌سعود لیاقت حرمین شریفین را ندارد و اين ها تصور مي كنند كه مكه و مدينه متعلق به آنها بوده در حالي كه اين حرمين به همه مسلمانان جهان تعلق دارد؛ اسمشان را گذاشته اند خادم الحرمين. مگر خادم حرم سد معبر مي كند و جلوي زوار را مي گيرد!

وي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز، از بالا بودن هزینه بهای برق مصرفی منطقه پارس آباد در فصل تابستان انتقاد كرد و گفت: در حالي كه شهرستان پارس آباد يك منطقه گرمسيري بوده هزينه برق مصرفي آن به مانند مناطق سردسيري محاسبه مي شود كه اين جفا در حق مردم اين منطقه است.

امام جمعه پارس آباد با بيان اينكه اين رويه غيرقابل قبول بوده و بايستي اصلاح شود، از مسئولان وزارت نیرو، مدیران استانی، نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان پارس آباد خواست تا پيگير اين مساله باشند.

رشادي همچنين از نوسانات مكرر برق در برخي از محلات و اعلام نارضايتي مردم از اين موضوع كه متحمل ضرر و زيان ناشي از سوختن وسايل برقي مي شوند، انتقاد كرد و از رئيس اداره برق شهرستان خواست تا هر چه سريع تر به اين موضوع رسيدگي كند.

وي در ادامه از کشف گندم آلوده و دستگيري عوامل آن توسط نيروي انتظامي قدرداني كرد و خواستار برخورد قاطع قوه قضائيه با اينگونه سودجويان شدي كه مي خواستند با اين گندم هاي آلوده سلامتي مردم را تهديد كنند.

رشادي در ادامه از روند كند دو پروژه ساخت بيمارستان 120 تختخوابي و تعريض جاده شهرستان پارس آباد انتقاد كرد و گفت: در حالي مردم در مضيقه بوده و براي درمان بايستي جاده هاي اين شهرستان رو كه تبديل به قتلگاه شده طي كرده تا براي درمان به استان برسند؛ آجرهای بيمارستان 120 تختخوابي خیلی به آرامی و حلزوني بالا می‌روند كه اين طوري پيش برود خدا مي داند كي تكميل مي شود!

وي با تاكيد بر تكميل هر چه سريع تر بيمارستان پارس آباد از سوي مسوولان گفت: در صورتي كه اين بيمارستان 120 تختخوابي تا شهريورماه به اتمام نرسد اعتراض ما به جاهاي بالاتري كشيده مي شود.

امام جمعه پارس آباد در ادامه از عملكرد ضعيف شهرداري پارس آباد در نظافت سطح شهر نيز انتقاد كرد و با بيان اينكه رفقات ما سرجاش، اما قرار ما اين نشد كه ما يك بار شما را تعريف كرده و شما هم دست از كار برداريد، بيان كرد: در شهرداري پارس آباد الان رفتگر ناياب شده و نزديك 60 يا 70 كارمند مشغول به كار هستند كه 50 نفر آن رئيس بوده و تنها 20 نفر در حال رسيدگي به شهر هستند، كه اين 20 نفر هم تو وقت كم ميارن؛ در واقع همه در شهرداري واسه خودشان رئيس هستند، يا بايد از تعداد كارمندان شهرداري كم شود يا اينكه بر تعداد رفتگران شهر افزوده شود!

ارسال نظرات