رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان طارم:

نرخ بیکاری در طارم به صفر رسید

نرخ طارم در روی کاغذ ۴ درصد نشان می دهد، ولی در واقع این عدد به صفر رسیده است.
کد خبر: ۸۷۱۵۷۶۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی طارم با بیان اینکه جمعیت شهرستان طارم ۴۶ هزار و ۶۱۶ نفر است گفت: نرخ بیکاری در این طارم ۴ درصد در روی کاغذ ولی در عمل این عدد صفر رسید.

محمد حسن حسینی با توجه به نقش و اهمیت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در جامعه افزود: مأموریت و اهداف کلی این وزارت در راستای سیاستگذاری و برنامه ریزی ، اعمال نظارت و انجام اقدامات قانونی به منظور تنظیم روابط کار می باشد.

وی خاطرنشان کرد: حل و فصل مسائل و مشکلات کارگری ، حفظ و صیانت از نیروی کار، افزایش سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور و حمایت از توسعه اشتغال و برقراری نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی در چارچوب سیاستهای کلی نظام و قوانین و مقررات موضوعه از دیگر مأموریت ها اهداف این سازمان می باشد.

محمد حسن حسینی با اشاره به عملکرد اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان طارم در طول چهار ماهه سال جاری اظهار داشت: این اداره در راستای نیل به مأموریت های محوله بر اساس برنامه های ابلاغی اداره کار استان زنجان فعالیت های خود را در محقق ساختن اهداف و برنامه های فوق متمرکز نموده است که در طول این مدت با توجه به توانمندی ها و ظرفیت بخش خصوصی فعال شهرستان حدودا ۲۵ نفر به فرصت های شغلی معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال کل آمار بیکاران ثبت شده در کاریابی کارسازان طارم حدودا ۱۹۰۰ نفر می باشد که از این تعداد حدودا ۱۳۰۰ نفر مرد و ۵۹۸ نفر زن می باشد گفتنی است از این تعداد افراد حدودا تعداد ۵۰۰ نفر دارای مهارت بوده و اکثریت فاقد مهارت می باشند که خود الزام کسب مهارت های ورود به بازار کار را جهت کسب توانمندیهای لازم برای ورود به بازار کار را ضروری می کند.

حسینی به عملکرد این اداره در حوزه روابط کار در سطح شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: سیاست کلی در جهت ایجادسازش میان کارگر و کارفرما می باشد که معمولا سعی می شود با ارائه مشاورات و راهنمایی های لازم این مورد محقق شود که درصد آراء سازشی صادر شده در این خصوص ۱۰ درصد می باشد که همواره سعی در بالا بردن این آرائ سازشی می باشد.

وی تصریح کرد: در بازرسی کار معمولا بازرسی های دوره ای از کلیه واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی انجام شده است که در بیمه بیکاری برقراری ۱۳ مورد مقرری بیمه بیکاری در طول چهار ماهه اول سال جاری انجام شده است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی طارم با بیان اینکه جمعیت شهرستان طارم ۴۶۶۱۶ نفر می باشد افزود: درصد بیکاری در این شهرستان ۴ درصد در روی کاغذ ولی در عمل این عدد صفر می باشد.

حسینی تعداد واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی در سطح شهرستان طارم را ۴۷ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۳ مورد فصلی و نیمه فصلی می باشند .

این مسئول با اشاره به تعداد تعاونی های فعال در سطح شهرستان اظهار داشت: تعداد تعاونی ها در چهارماهه اول سال ۶ تعاونی بوده است که از قبل آن برای ۴۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

ارسال نظرات