جشنواره برترین های مسجد در شهرستان سیریک برگزارمی شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک از برگزاری جشنواره برترین های مسجد در راستای گرامیداشت روز جهانی مساجد و تجلیل از فعالان این حوزه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۵۹۴۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، سرهنگ دوم پاسدار علی اسلامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک دیروز ۲۷ تیرماه در نشست ستاد بزرگداشت روزجهانی مساجد در سیریک با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در حکومت اسلامی، عنوان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی نیز شاهد بودیم که دفاع از میهن اسلامی و آغاز قیام حضرت امام(ره) از سنگر مساجد برنامه ریزی وعملیاتی شد.

وی با بیان اینکه ساختمان پایگاه های مقاومت بسیج باید در کنار مساجد و حسینیه ها احداث شود، افزود: با حضور سردار نقدی رویکرد بسیج تغییرات اساسی کرده است و تشکیل بسیج مساجد و محلات نقش کلیدی در محور بودن مساجد در برنامه ها خواهد داشت.

سرهنگ پاسدار اسلامی با ذکر این نکته که پایگاه های مقاومت بسیج باید با آن هدف الهی و اسلامی مدنظر، در دل های مردم جای داشته باشد، اظهار کرد: بسیج باید با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد و سایرنهادهای فرهنگی در راستای احیای ارزش های دینی وارد میدان شود.

وی گفت: کارگروه های ستاد بزرگداشت روز جهانی مساجد متشکل از اوقاف و امورخیریه، فرهنگ وارشاد اسلامی و پایگاه مقاومت به شناسایی، انتخاب و معرفی برترین های حوزه های مختلف در مساجد اهل سنت و شیعه شهرستان شامل امام جماعت برتر، هیات امنای فعال، خادم کوشا، مدیرکانون فرهنگی هنری نمونه و پایگاه مقاومت بسیج مسجد محور خواهند پرداخت.

عضو ستاد گرامیداشت روزجهانی مساجد سیریک افزود: برترین های حوزه مساجد شهرستان سیریک در صورت کسب امتیاز لازم به جشنواره استانی راه خواهند یافت.

گفتنی است: نشست ستاد گرامیداشت روز جهانی مساجد در سیریک با هدف بررسی و تدوین برنامه های مختلف برای روزجهانی مساجد و تشریح جشنواره برترین های مسجد در سالن جلسات سپاه ناحیه سیریک برگزار شد.

ارسال نظرات