مدیرمسئول یک نشریه دانشجویی در گفت‌وگو با «بسیج»:

برخورد گازانبری به نشریات دانشجویی رسید / تحقیر هاشمی؛ عنوان‌ اتهامی‌ جدید!

این فعال دانشجویی گفت: کمیته نظارت بر نشریات چون نتوانسته بودند مطلب توهین آمیزی از این مطلب استخراج کنند، با اتهام تحقیر که عنوان نو و جدیدی است که تا کنون آن را نشنیده‎ایم، عنوان اتهامی به بنده را وارد کردند که باید در این خصوص پاسخگو باشم.
کد خبر: ۸۷۱۶۰۲۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
محمد امین خلیل زاده مدیر مسئول نشریه دانشجویی همت دانشگاه فردوسی مشهد و فعال دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص نامه کمیته نظارت بر نشریات دانشجویی مبنی بر عنوان اتهامی مدیر مسئول این نشریه به علت درج یک مطلبی در شماره سوم خود توضیح داد: این مطلب در قالب نامه سرگشاده و طنز در خصوص یکی از اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی که گفته با خیال راحت می‎توانم سر به بالین بذارم چون خطر رئیس جمهور دولت قبلی را کم کردم، بود.

خلیل زاده در ادامه عنوان کرد: این کمیته چون نتوانسته بودند مطلب توهین آمیزی از این مطلب استخراج کنند، با اتهام تحقیر که عنوان نو و جدیدی است و تا کنون آن را نشنیده‎ایم، عنوان اتهامی به بنده را وارد کردند که باید در این خصوص پاسخگو باشم.

وی ادامه داد: در متن نامه تفهیم اتهامات برخلاف رویه‎های حقوقی مرسوم که آمده به طور واضح مشخص کنند کدام بخش از متن مطلب توهین آمیز یا مشکل حقوقی دارد، اعلام کرده بودند کل مطلب از نظر ما مشکل دارد و مصداق تحقیر است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه این دانشگاه به لحاظ تعداد نشریات منتقد دانشگاه وضعیت خوب و فعالی دارد تاکید کرد: نشریه همت نیز یک نشریه دانشجویی مستقل است و به هیچ تشکل دانشجویی وابسته نیست و از هیچ نهاد یا تشکلی حمایت نمی‎شود.

مسئول نشریه دانشجویی همت در خصوص دیگر نشریه مستقل دانشجویی با نام قلم عنوان کرد: در خصوص این نشریه که اولین نشریه منتقد مستقل است، هفته گذشته با سه عنوان اتهامی مربوط به آقای هاشمی رفسنجانی، ابراهیم اصغر زاده و علی مطهری حکم محرومیت یک ساله برای مدیر مسئول این نشریه داده شد که مصادف با پایان دانشجویی این فرد می‎شود.

خلیل زاده با بیان اینکه بنده دوره‎ای عضو کمیته نظارت بر نشریات بودم گفت: در این دوره نیز در تابستان جلسه‎ای نداشتیم، اما اکنون این کمیته برخلاف رویه و با استفاده از فرصت تابستان اقدام به بررسی نشریات سیاسی و منتقدان دولت و احضار آنها به نوبت می‎کند و فوق العاده بودن جلسات کمیته نشان می‎دهد که یک پروژه خاصی درمیان است.

این فعال دانشجویی گفت: پیش بینی بنده نیز این است که کم ترین حکمی که در مورد این عنوان اتهامی بنده خواهند داد، محرومیت از مدیر مسئولی نشریه به مدت شش ماه است و طبق آئین نامه نشریات دانشجویی تا یک ماه فرصت دارم مدیر مسئول جدیدی را معرفی کنم تا بتوانیم نشریه را ادامه دهیم و با توجه به قرار گرفتن در تابستان چون امکان انتخاب فردی که در این مسئولیت بتواند عهده دار شود نیست، عملا  این نشریه لغو مجوز می‎شود.

مسئول نشریه دانشجویی همت در خاتمه یادآور شد: بنده تا یک هفته می‎توانم پاسخگوی مکتوب و حضوری نسبت به این عنوان اتهامی داشته باشم و تا هفته آینده حکم اتهامی بنده مشخص خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار