آغاز به کار طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی لرستان در خرم آباد

طرح یاوران ولایت سازمان بسج دانش آموزی استان لرستان با حضور 150 نفر از دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان استان در اردوگاه آیت الله کمالوند خرم آباد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۳۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، سرهنگ زین العابدین حسینی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی لرستان در مراسم افتتاح طرح یاوران ولایت دانش آموزی، گفت: سربازانی که امام خمینی (ره) اعتقاد داشت در گهواره قرار دارند همان دانش آموزانی بودند که حماسه 13 آبان سال 57 و ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن تا بن دندان مسلح را خلق کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که اگر استقامت کنید و در راه خدا خون بدهید من شما را پیروز می کنم هر چند که با مشت خالی باشید، افزود: حضور جوانان و نوجوان در صحنه های انقلاب وایستادگی در برابر حاکم جبار و ظالم پهلوی یک معجزه بود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی لرستان با تاکید بر اینکه نسل جوان انقلاب باید از چرایی انقلاب اسلامی و فلسفه تشکیل بسیج پس از سرنگونی حکومت2500 ساله شاهنشاهی شناخت و آگاهی داشته باشد، گفت: امروز آمریکا به عنوان کشوری که ادعای مدیریت نظم نوین جهاتی را دارد 15 سال است که در عراق و همچنین در افغانستان گیر کرده است و از طرفی با وجود ناکامی های مکرر تلاش می کنند که حکومت قانونی سوریه را سرنگون کنند اما جمهوری اسلامی به عنوان حکومتی که برگرفته از اسلاب ناب و ولایی است می گوید که حکومت سوریه باید به بقای خود ادامه دهد و تاکنون نیز همین اتفاق افتاده است.

حسینی با اشاره به اینکه از مجموع 5.5 میلیون نفری که در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی عرق و نیروهای 40 کشور جهان ایستادگی کردند 550 هزار نفر آنها دانش آموزان بودند، تصریح کرد: ازاین تعداد دانش آموز 36 هزار نفر به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه ملت ایران و از جمله دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند که امام حسین (ع) زمان تنها بماند و در برابر دشمن ایستادند، افزود: دشمن با تصورات مادی خود به این نتیجه رسیده بود که ظرف دو هفته و یا نهایتا دو ماه می تواند نظام اسلامی نوپای یران را سرنگون کند؛ اما به دلیل اینکه روح معنوی بر انقلاب اسلامی حاکم بود هیچ گاه این آرزوی آنها محقق نشد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی لرستان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) پس از جنگ تفکر بسیج را به عنوان یک ضرورت برای کشور لازم دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز همین مسیر را ادامه دادند، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که کشور با اتکاء به تفکر بسیجیبه دستاوردهای بزرگ علمی در عرصه های مختلف همچون انرژی هسته ای، هوا و فضا و دیگر علوم دست یافته است.

حسینی با بیان اینکه این دوره با حضور 150 نفر از انش آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان ناحیه یک خرم آباد، معمولان، پلدختر، الشتر و نورآباد به یاد شهدای مدافع حرم برگزار می شود، اضافه کرد: همزمان با برگزاری این دوره آموزش های مهارتی و بصیرتی به دانش آموزان ارائه می شود.

ارسال نظرات