رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشکین شهر:

برای تکمیل مجتمع ولایت و تبدیل آن به مجتمع رفاهی 60 میلیارد ريال اعتبار نیاز است

برای تکمیل و تجهیز ساختمان ولایت دانشگاه آزاد مشگین‌شهر 60 میلیارد ريال اعتبار نیاز است تا به یک مجتمع رفاهی و تفریحی تبدیل شود
کد خبر: ۸۷۱۶۲۷۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشکین شهر، ابراهیم دادفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشکین شهر در نشست با اعضای خانه مطبوعات شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان، به نقش مردم در احداث دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: بنده بر خود وظیفه می دانم که اهالی شهرستان را از عملکرد دانشگاه آزاد باخبر سازم چرا که مردم مشکین شهر صاحبان اصلی دانشگاه آزاد می باشند.



دادفر ضمن اشاره به تصویب و تاسیس رشته جدید در دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد : برعکس دانشگاه های دولتی همچون پیام نور و ... ، در دانشگاه آزاد برای تصویب هر رشته در مقطع کارشناسی بایستی 1 استاد یار با مدرک تحصیلی دکتری و 2 مربی با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و برای تصویب هر رشته در مقطع کارشناسی ارشد بایستی 3 استاد یار با مدرک تحصیلی دکتری در دانشگاه وجود داشته باشد تا درخواست ایجاد رشته جدید در اولویت قرار گیرد.



وی افزود: دانشگاه‌های آزاد براساس امکانات و امتیازات در چهار دسته (کوچک، متوسط، بزرگ و جامع) رتبه بندی می‌شوند که دانشگاه آزاد مشکین شهر از اولین روز احداث در رتبه بندی کوچک جای گرفته است، که بر اساس امکانات و امتیازات موجود می‌تواند به رتبه متوسط ارتقا یابد که از سال 94 جهت ارتقا رتبه اقدامات لازمه صورت گرفته است اما به دلیل تغییر استانداردهای سازمان مرکزی، نتیجه مثبتی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضع مالی دانشگاه افزود: زمانی که بنده این سمت را تحویل گرفتم دانشگاه 260 میلیون تومان بدهی داشت و در سال 94 این بدهی به 170 میلیون تومان کاهش یافته است این در حالیست که در سال 94 حقوق هئیت علمی 20 درصد و کارکنان دانشگاه 14 درصد افزایش داشته و این افزایش ها، بالغ بر 800 میلیون تومان افزایش هزینه برای دانشگاه به همراه داشته است.



ابراهیم دادفر با اشاره به اینکه طبق مصوبه سازمان مرکزی هر دانشگاه بایستی بخشی از درآمد خود را به غیر از پرداخت شهریه دانشجویان تامین کند خاطر نشان کرد: طبق مصوبه ابلاغی دانشگاه آزاد بایستی در سال 95، 20 درصد درآمد خود را از محل درآمد‌های غیر شهریه تامین کند که از این رو بحث شرکت‌های دانش بنیان مطرح گردید که کارکنان، اساتید، دانشجویان و یا فارغ التحصیلان دانشگاه در صورتی که ایده‌ی داشته باشند که بتوان آن را به سمت بازار کار سوق داد شرکت های دانش بنیان 35 درصد هزینه آن را پرداخت می نماید که نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید.



وی احداث مجتمع آموزشی ولایت را تحت الشعاع سخنان خود قرار داد و افزود : ساختمان فعلی دانشگاه تا سقف 2700 دانشجو ظرفیت دارد این در حالیست که در حال حاضر نزدیک به 1900 دانشجو مشغول به تحصیل هستند از این رو با توجه به ظرفیت گردشگری شهرستان مشکین شهر و حجم ورود گردشگران، به جای احداث مجتمع آموزشی، احداث مجتمع خدماتی و رفاهی را در دستور کار قرار گرفته است.



دادفر خاطر نشان کرد: این مجتمع خدماتی رفاهی که بزرگترین و اولین مجتمع دانشگاه آزاد در شمالغرب کشور می باشد که پس از اخذ مجوزهای لازمه از سوی سازمان مرکزی، مجتمع خدماتی رفاهی ولایت با 700 متر مربع تالار، آمفی تئاتر، 48 سوئیت در زمینی به مساحت 9 هکتار با هزینه اولیه 4 میلیارد تومان، 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام و بهربرداری از این پروژه خدماتی رفاهی بالغ بر 6 میلیارد تومان دیگر نیاز است.



وی با اشاره به روند کاهش دانشجو در دانشگاه های سراسر کشور افزود: بر اساس بررسی های سازمان مرکزی و آمار های بدست آمده، تا سال 1399 هجری شمسی دانشگاه های سراسر کشور شاهد کاهش دانشجو خواهند بود از این رو سازمان مرکزی طرح های تجمیعی 1 و 2 و 3 را به تصویب رساند.



دادفر خاطر نشان کرد: قبل از اجرای طرح تجمیعی یک، تمامی واحد های دانشگاه آزاد شمالغرب کشور زیر نظر دانشگاه ارومیه مدیریت می‌شد که در سال‌های اخیر با اجرای این طرح واحدهای هر استان توسط دانشگاه آزاد مرکز استان مدیریت می‌شود.



وی ادامه داد: در طرح تجمیعی دو بحث دانشگاه‌های پردیس مطرح شد که دانشگاه‌های آزاد شهرهای مختلف این شهرستان زیر نظر دانشگاه آزاد مرکز مشگین‌شهر فعالیت می‌کند و می تواند از تمامی امکانات و امتیازات موجود واحد مشکین شهر بهره مند شود.



وی افزود: در طرح تجمیعی 3، سه پیشنهاد مطرح می‌شود، پیشنهاد اول اینکه واحدی که بیشترین هیات علمی در یک رشته را داشته باشد می تواند در این رشته پذیرش کند، پیشنهاد دوم اینکه، هر واحد می تواند در رشته های مرتبط با قابلیت ها و ظرفیت های موجود شهرستان پذیرش کند و پیشنهاد سوم اینکه تمامی واحد ها، دانشکده ی دانشگاه آزاد اردبیل تلقی می شود و واحد ها می توانند که از تمامی امکانات و امتیازات دانشگاه آزاد اردبیل استفاده کنند. این طرح در حال بررسی بوده و در حال حاضر اجرا نشده است.



وی خاطر نشان کرد: در دانشگاه آزاد 3 مرکز هزینه وجود دارد که درصدی برای آن تعریف شده که می‌بایست در این محل هزینه شود در غیر اینصورت به سازمان برگشت داده می‌شود به طوری که هزینه‌های پژوهشی 8 درصد، هزینه‌های ورزشی 2 درصد و هزینه‌های فرهنگی دانشگاه 2 درصد شهریه‌های دریافتی است و کلیه ورودی ها و خروجی‌های مالی دانشگاه آزاد با حساب و امضاء مشترک انجام می‌گیرد و در سه مرحله حسابرسی می‌شود.



ریاست دانشگاه آزاد مشگین‌شهرگفت:کیفیت آموزشی با حضور فعال اساتید محقق خواهد شد لذا برای بهبود کیفیت آموزشی دانشگاه دستگاه کنترل ورود و خروج برای اساتید در دانشگاه راه اندازی شده است تا با حضور به موقع در دانشگاه کیفیت آموزشی ارتقاء یابد.



وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و در جهت حمایت از دانشجویان با بانک‌های عامل توافقنامه ای انعقاد شده که دانشجویان از تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند شوند و در مقابل مدارک تحصیلی دانشجویان تا پایان اقساط وام در ضمانت بانک خواهد بود.



وی خاطر نشان کرد: در مدت 14 ماه ریاست اینجانب در دانشگاه 400 نفر از دانشجویان فارغ التحصیل شده‌اند و در مقابل برای 1500 نفر دانشنامه صادر شده است که در سال‌های گذشته برای فارغ التحصیلان دانشنامه صادر نشده بود.



دادفر گفت: برای ساختمان ولایت دانشگاه که تبدیل به مجتمع رفاهی می‌شود به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا علاوه بر درامدزایی برای دانشگاه به دنبال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و همچنین محلی برای برگزاری همایش‌ها در سطح منطقه هستیم که با برگزاری این مرکز شهرستان مشگین‌شهر برای مهمانان معرفی خواهد شد.



وی ادامه داد: برای تکمیل و تجهیز ساختمان ولایت دانشگاه آزاد مشگین‌شهر 60 میلیارد ريال اعتبار نیاز است تا به یک مجتمع رفاهی و تفریحی تبدیل شود.

ارسال نظرات