مديركل كميته امداد استان اردبيل:

بالاترين رقم اشتغال زايي در سطح استان متعلق به كميته امداد است

بالاترين رقم ايجاد اشتغال در سطح استان در بين دستگاه‌هاي متولي اين امر، متعلق به كميته امداد است.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۸۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهروز زلالي در نشست با خبرنگاران خبرگزاري‌هاي رسمي كشور با اشاره به اينكه كميته امداد استان از سال 1373 تا كنون 37 هزار و 496 فرصت شغلي براي مددجويان تحت حمايت وافراد نيازمند ايجاد كرده است، بيان كرد: در جهت ايجاد اين فرصت‌هاي شغلي بيش از 115 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايي به متقاضين واجد شرايط پرداخت شده است.

وي با بيان اينكه با ايجاد اين تعداد شغل 13 هزار خانوار خودكفا شده و از چرخه حمايتي امداد خارج شده‌اند، افزود: اين نهاد در راستاي تحول و توانمندسازي خانواده‌هاي تحت حمايت ايجاد اشتغال پايدار براي آنان را مدنظر قرار داده است تا بدين طريق خانواده‌هاي نيازمند بتوانند به استقلال اقتصادي دست يابند.

زلالي با اعلام اينكه در ابتداي مسير توانمندسازي شناسايي دقيق و اصولي مددجويان، آموزش‌هاي مهارتي، پرداخت تسهيلات و نظارت مستمر بر طرح‌هاي اشتغال ايجاد شده به انجام مي‌رسد، اذعان كرد: با طي اين روند، امروز شاهد كارآفرين شدن بسياري از مددجويان تحت حمايت هستيم كه علاوه بر خود براي ساير افراد جوياي كار نيز شغل ايجاد كرده‌اند.

مديركل كميته امداد استان اردبيل به ايجاد 2 هزار و 100 طرح اشتغال در سال گذشته اشاره كرد و ادامه داد: بالغ بر 200 ميليارد ريال اعتبار در جهت اجراي اين طرح‌هاي اشتغالزايي از طريق منابع امدادي و بانكي پرداخت شده است.

وي با اشاره به اينكه 43 درصد از اين طرح‌ها توسط زنان سرپرست خانوار به اجرا درآمده است، گفت: كميته امداد زنان سرپرست خانوار زير 50 سال را كه مجري طرح اشتغال هستند، تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار مي‌دهد تا آنان پس از بازنشستگي بتوانند از مزاياي آن بهره‌مند شوند.

زلالي با بيان اينكه چنين امتيازاتي در جهت ايجاد انگيزه هر چه بيشتر در بين زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمايت ارائه مي‌شود، اظهار كرد: در حال حاضر 6 هزار و 500 خانوار تحت حمايت از خدمات بيمه تامين اجتماعي برخوردار هستند.

مديركل كميته امداد استان اردبيل در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه 44 درصد از مددجويان اين نهاد را افراد بالاي 60 سال تشكيل مي‌دهند، افزود: در واقع 27 هزار سالمند تحت پوشش كميته امداد قرار دارند كه توان انجام كار و فعاليت ندارند و اين نهاد با پرداخت هزينه‌هاي درماني و نگهداري سعي در رفع مشكلات آنان دارد.

ارسال نظرات