همزمان با سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور:

همایش بزرگ 5 مرداد در کوثر برگزار می شود

امام جمعه کوثر از برگزاری همایش بزرگ 5 مرداد همزمان با سالروز اقامه اولین نماز جمعه در شهرستان کوثر خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۹۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

حجت الاسلام بیگی طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کوثراظهار کرد: با همفکری و برنامه ریزی انجام یافته همچون سالهای قبل همایش بزرگ گرامیداشت پنجم مرداد در شهرستان کوثر برگزار می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر خاطرنشان کرد: این مراسم در روز سه شنبه راس ساعت 11 قبل از ظهر با حضور مردم همیشه در صحنه کوثر و مسئولین دستگاههای اجرایی در محل مسجد جامع شهر گیوی برگزار می شود.

وی در ادامه با دعوت از مردم برای حضور در این همایش ملی و افتخار جهانی افزود:نماز جمعه حج مساکین و محل انسجام و یکدلی و نزدیکی قلوب مومنان به یکدیگر است و همین انسجام در نماز جمعه باعث شده است اقتدار و عظمت ایران اسلامی فراتر از هر کشوری و بهتر از هر برهه از زمانی برای جهانیان مشهود است.

حجت الاسلام و المسلمین بیگی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت شرکت در نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: نماز جمعه پیوندمردم و رهبری است و حضور در نماز جمعه موجب خشنودی خداوند، رسول الله، اهل بیت و امام زمان (عج ) می گردد.

خطیب جمعه کوثر با اشاره به اینکه تقویت نماز جمعه و حضور پربار مردمی در این فریضه الهی تقویت اسلام را در برابر دشمن غدار رقم می زند اضافه کرد: تبلیغ و حضور در فریضه الهی نماز جمعه امری همگانی و وظیفه ملی است و در این میان مسئولین نیز علاوه بر این که بایستی خود در نماز جمعه حضور یابند، مردم را نیز جهت شرکت در نماز جمعه ترغیب کنند.

گفتنی است که دعوت از قاریان ممتاز استانی و شهرسانی، سخنرانی، گروه تواشیح، شعر خوانی توسط شاعران منطقه و برنامه های متنوع دیگر از برنامه های این همایش بزرگ است.

ارسال نظرات