مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان گنبد کاووس خبر داد

اعزام تیم‌های تک تخصصی به روستاهای صفر مرزی استان گلستان

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان گنبد کاووس گفت: اعزام یک روزه تیم‌های تک تخصصی بسیج جامعه پزشکی شامل متخصصان پوست، داخلی و اطفال به مناطق صفر مرزی استان گلستان در انتهای هفته انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۶۳۹۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، رسول صلاحی، مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان گنبد کاووس درباره اعزام تیم درمانی به نقطه صفر مرزی استان گلستان گفت: تیم‌های تک تخصصی اعزامی، شامل متخصصان پوست، داخلی و اطفال هستند که به وسیله بسیج جامعه پزشکی استان گلستان به روستاهای نقطه صفر مرزی اعزام خواهند شد تا به ویزیت مردم بپردازند و این اعزام تیم در انتهای هفته به شکل یک روزه خواهد بود.


وی در ادامه افزود: هر پزشک در هر روستا صد نفر را ویزیت می‌کند همچنین شهرستان‌های 5 هزار نفری به شکل مستقیم برای اعزام تیم مدنظر قرار دارند.


صلاحی، با بیان اینکه اعزام تیم‌های درمانی با آموزش همراه است، تاکید کرد: به این شکل که کارشناسان ما آموزش لازم را ارائه می‌دهند و متخصصان ما نیز ویزیت را انجام خواهند داد.


وی ادامه داد: به عنوان مثال پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر یکی از موضوعاتی است که به مردم آموزش داده می‌شود، سپس اسکرینینگ انجام شده و هر بیماری که نیاز به درمان تخصصی داشته باشد، برای درمان تکمیلی به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شود؛ در واقع غربالگری، مشاوره و تغذیه بخش‌های دیگر ارائه خدمات به مردم هستند.


مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان گنبد کاووس درباره انواع آموزش‌هایی که به مردم مناطق صفر مرزی ارائه می‌شود، گفت: بهداشت دهان و دندان، پیشگیری از اعتیاد، بهداشت روان و بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت مدنظر کادر درمانی بسیج جامعه پزشکی قرار دارد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار