عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

ضمانتی برای اجرای قوانین حوزه فرهنگ وجود ندارد

محمد اسماعیل سعیدی گفت: آقایان در شورای عالی انقلاب فرهنگی می گویند نقشه مهندسی فرهنگی کشور را تنظیم و ابلاغ کرده اند سوال این است که پس چرا اجرا نمی شود؟ باید ضمانت اجرایی را هم مشخص کنند.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۰۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به انتقادات مقام معظم رهبری از مسائل فرهنگی گفت: بحث ولنگاری فرهنگی که رهبری در مورد آن هشدار دادند مسئولیتش با دستگاه های فرهنگی است.

وی افزود: حدود 13 دستگاه فرهنگی داریم که مستقیما کار فرهنگی انجام می دهند ولی مشکل اینجا است که این نهاد ها همپوشانی ندارند، این عدم سامان دهی دستگاه های فرهنگی نتیجه مثمر ثمر گرفتن در این حوزه را سخت کرده است.

سعیدی تصریح کرد: اقدامات جزیره ای این دستگاه ها بر مشکلات افزوده و مسئله دیگر این است که هنوز نقشه راه فرهنگی کشور را تدوین و تنظیم نکرده ایم، تنها با تنظیم این نقشه راه است که چارچوب ها مشخص شده و وظیفه هر دستگاه تعیین می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اگر این چارچوب ها تعیین شود میزان کارهای انجام شده و قصورهای صورت گرفته مشخص می شود، اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم وقت آن رسیده که بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب و استقرار نظام به این جمع بندی برسیم که نقشه راه را باید روشن کنیم.

سعیدی ادامه داد: باید بدانیم حرف آخر را در نظارت و پیگیری و پاسخ گویی چه دستگاهی و چه کسی می زند و در غیر این صورت نتیجه ای نمی گیریم. آقایان می گویند نقشه مهندسی فرهنگی کشور را ابلاغ کرده اند، باید پرسید این نقشه کجاست؟ چرا پیوست های فرهنگی آن به عنوان مثال به اتحادیه ها و تولید کننده ها ابلاغ نمی شود؟ چرا یک خانم محجبه باید برای پیدا کردن یک پوشش مناسب مدتها زمان بگذارد؟ تا وقتی این چارچوب ها مشخص نشود ولنگاری فرهنگی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: آقایان در شورای عالی انقلاب فرهنگی می گویند نقشه مهندسی فرهنگی کشور را تنظیم و ابلاغ کرده اند سوال این است که پس چرا اجرا نمی شود؟ باید ضمانت اجرایی را هم مشخص کنند.

ارسال نظرات