هاشمی در گفتگو با «بسیج»:

متولیان فرهنگی غیرت دینی لازم را ندارند/نهادهای مسئول ابزارهای نظارتی را تقویت کنند

منتخب مردم در مجلس دهم گفت: مسئولان مخصوصا متولیان حوزه فرهنگ، آن همیت و غیرت دینی و همچنین فعالیتی که باید داشته باشند ندارند، به هر حال رویکردهای دینی و مذهبی و انقلابی و ارزشی نیازمند یک توجه عامه است.
کد خبر: ۸۷۱۶۶۰۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در مورد ولنگاری فرهنگی گفت: بحث ولنگاری فرهنگی یک بحث عمومی است و به هر حال دستگاه های متولی هم بدون نقش نیستند.

وی افزود: بالاخره سیاستگذاران با روش های مختلف می توانند هدایتگری کنند، یک بحث هم در واقع نظارت گریزی است یعنی الان دور زدن های مختلف راجع به حوزه های متفاوت وجود دارد.

نماینده مجلس دهم تصریح کرد: این ولنگاری در حوزه محتوایی وجود دارد و عدم نظارت پذیری شایسته و بایسته و عدم کنترل مبادی خروجی و فروش محصولات فرهنگی فاقد مجوز به آن دامن زده است.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: ما الان کتابهای بدون مجوز و محصولات سمعی و بصری زیادی داریم که در سطح بازار وجود دارد، مسئله دیگر هم بحث های سیاست گذاری کلان است که کلیه دستگاه ها الان در مقوله عفاف و حجاب بعضا آن ابزارهای نظارتی لازم را در درون دستگاه های خودشان هم ندارند و این اثر سوء و مخرب گذاشته و منوط به یک دستگاه و دو دستگاه نیست.

منتخب مردم در مجلس دهم ادامه داد: اما را جع به مباحث فرهنگی باید گفت مسئولان مخصوصا متولیان حوزه فرهنگ، آن همیت و غیرت دینی و همچنین فعالیتی که باید داشته باشند ندارند، به هر حال رویکردهای دینی و مذهبی و انقلابی و ارزشی نیازمند یک توجه عامه است و من فکر می کنم که همگان باید نسبت به آن حساسیت ویژه ای داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: دستگاه های فرهنگی ما چه وزارت ارشاد و چه آموزش و پرورش چه حوزه امور زنان چه وزارت علوم در محیط های دانشجویی همه نیازمند این هستند که ابزارهای نظارتی خود را قوی تر کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار