مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان:

نشست مسئولان بسیج علمی و پژوهشی کشور در خرم‌آباد برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: نشست مسئولان بسیج علمی و پژوهشی کشور ۱۶ مردادماه به میزبانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به مدت سه روز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۶۸۵۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
مهدی رحیمی،  در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان اظهار داشت: نشست مسئولان علمی، پژوهشی کشور با حضور نزدیک به ۵۰ نفر از معاونان علمی، پژوهشی و مهمانان ویژه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نشست در رابطه با مسائل مهم علمی، پژوهشی و همکاری‌های صمیمی حوزه‌های مختلف به بحث می‌پردازیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان با اشاره به اینکه برای این نشست کلیه امکانات لازم و موجود در نظر گرفته‌شده است، بیان کرد: این نشست ۱۶ مردادماه به میزبانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این برنامه باهدف پیگیری برنامه‌های علمی سال ۹۵ و انتقال تجربیات مفید و مهم استان‌ها در حوزه‌های علم و فناوری برگزار می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: در کنار این نشست برنامه‌های جانبی مفیدی توسط بسیج علمی لرستان تدارک دیده‌شده است که می‌توان به برپایی نمایشگاه اختراعات و ابتکارات استان با حضور پارک علم و فناوری و سایر مخترعان در دهکده مقاومت اشاره کرد.

وی در رابطه با میزان اثربخشی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در برطرف کردن مشکلات لرستان، گفت: حمایت خوب سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری از استان لرستان، کمک‌های بی‌دریغ فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و شورای جهاد علمی استان تأثیرات خوبی درزمینهٔ اثربخشی و برطرف کردن مشکلات استان دارد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان  بابیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، صنعت و گیاهان دارویی خانه نخبگان بسیج لرستان فعال‌شده است، عنوان کرد: در حوزه فناوری، مراکز رشد و مرکز حمایت سازمان بسیج علمی فعالیت‌های خیلی خوبی در جهت اشاعه فرهنگ تحقیق، پژوهش و نخبگان استان انجام داده است.

رحیمی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند درون‌زا و برون‌گرا باشد و به‌وسیله آن زندگی مردم که یکی از عرصه‌های مهم پیشرفت حیات طیبه اسلام است را بهتر می‌کند، پرداختن به تولید علم و مباحث علمی است به‌نحوی‌که بتوان با استفاده از علم، نان را بر سر سفره مردم قرارداد و از علم استفاده عملی کرد و این همان اقتصاد دانش‌بنیان است که متکی به علم و فناوری است تا لذت این علم و فناوری را مردم بعینه لمس کنند.

وی گفت: هدف سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری این است که با انجام فعالیت‌های علمی، عملی و ترغیب کردن سایر سازمان‌های متولی در استان به میدان آمده تا بتواند این طعم خوش استقلال علمی و فناوری را در ذائقه مردم ایران اسلامی شیرین‌تر کند.


ارسال نظرات