عضو شورای اسلامی مشگین‌شهر:

مگر شما در این شهر مسئولیت ندارید که از مشکلات مردم غافل شده‌اید

عدم پرداخت خسارت باغداران شهرستان حقیقتی است که عموم مردم به آن آگاه و مواجه هستند اما با توجه به اینکه پرداخت خسارت بیمه نیازمند اعتبار کلان در سطح ملی است و مسئولان شهرستان تنها می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند.
کد خبر: ۸۷۱۶۸۸۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، رحیم فرجی عضو شورای اسلامی مشگین‌شهر در یاداشتی اظهار کرده است که بسیاری از مسئولین از مشکلات مردم غافل هستند به طوری که بسیاری از معضلاتی که دامنگیر مردم بزرگوار این شهرستان بوده و با عنایت به اینکه طرح چنین مشکلاتی به صرفه و صلاح بعضی از آقایان نیست به فراموشی سپرده شده است.

وی در این یاداشت به عدم پرداخت خسارت باغداران شهرستان پرداخته و اظهار کرده است که مسئولین به جای پرداخت حق و حقوق کشاورزان فقط به برگزاری چند جلسه تبلیغاتی پرداخته شده است تاکنون هیچ کس جرات پاسخویی به این مردم نجیب را نداشته است.

عدم پرداخت خسارت باغداران شهرستان حقیقتی است که عموم مردم به آن آگاه و مواجه هستند اما با توجه به اینکه پرداخت خسارت بیمه نیازمند اعتبار کلان در سطح ملی است و مسئولان شهرستان تنها می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند که قطعاً این پیگیری صورت گرفته است و دیر یا زود پرداخت خواهد شد اما شما که در پارلمان محلی در حال خدمت به مردم مشگین‌شهر هستید برای رفع مشکلات مردم که تصویب و اجرای آن در این شهرستان و توسط اعضای شورای شهر و شهرداری صورت می‌گیرد چه کار کرده‌اید پرداخت خسارت بیمه دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد اما وظایفی که شما در شورای شهر بر عهده گرفته اید سوخت و سوز دارد چرا که سه سال از عمر مردم مشگین‌شهر و چهارمین دوره شورای اسلامی سپری شده و همچنان زمان به سرعت در حال سپری شدن است اما متاسفانه برنامه قابل قبول و ملاحظه‌ای برای این شهر و شهرستان و مردم آن انجام نداده‌اید لذا بهتر بود قبل از اینکه دیگران را برای خدمت به مردم مقصر جلوه دهید اول به عملکرد سه ساله شورای شهر می‌پرداختید چرا که مردم این شهرستان بیش از اینکه از عدم پرداخت خسارت بیمه نگران و ناراحت باشند از عملکرد سه ساله شورای شهر و وضعیت عمرانی شهر ناراحت و نگران هستند که شما هم مثل سایر ادارات بیشتر وقت خود را در جلسات سپری می‌کنید جلساتی که تاکنون عملکرد و یا خروجی برای مردم این شهر نداشته است و پاسخی هم برای آن ندارید.

عضو شورای اسلامی مشگین‌شهر در بخشی از یاداشت خود به عدم احداث بزرگترین موزه شهرستان اشاره کرده است که در آستانه انتخابات گود برداری شده اما هیچ قدمی برای ادامه پروژه برداشته نشده است.

از آنجایی که مشگین‌شهر شهر تاریخی است و وجود این موزه نه تنها موجب می‌شود آثار و تاریخ این شهرستان در یک محل جمع‌آوری شود بلکه موجب رونق گردشگران نیز خواهد شد که هر ساله کلنگ احداث آن بر زمین زده شده اما تنها در حد خاک برداری پیشرفت داشته است.

نکته قابل توجه دیگری که در این راستا وجود دارد این است که از کنار این موزه و مجموعه شیخ حیدر خیابانی به نام خیابان آیت وجود دارد که سال‌هاست برای بازگشایی آن تشکیل جلسه شده و هر جلسه اعلام شده که این خیابان تا پایان هفته بازگشایی می‌شود اما متاسفانه هنوز بازگشایی نشده است شما به عنوان اعضای شورای شهر توضیح دهید که چرا تاکنون این خیابان که نقش مهمی در کاهش حجم ترافیک، تمرکززدایی و … دارد هنوز بازگشایی نشده است خیابانی که شاید یک روزه می توان آن را بازگشایی کرد اما همچنان در بلاتکلیفی است و محلی برای تزریق معتادان و همچنین محل ریختن آشغال مغازه‌داران شده است حال مردم این شهر تا کی باید منتظر برگزاری جلسات بازگشایی خیابان آیت باشند حال بهتر بود اول شما کارهای خود را به نحو احسن انجام می‌دادید بعد به عدم احداث موزه معترض می‌شدید.

فرجی در این یاداشت به مشکلات دیگر کشاورزان که همان خرید تضمینی میوه‌هاست اشاره کرده است که عین حقیقت است و در سال گذشته کشاورزان در این خصوص خسارت سنگینی دیدند.

از انجایی که عضو شورای شهر برای کشاورزان این شهرستان دلسوزی می‌کند لازم است توضیح دهند که چرا میدان میوه و تره بار مشگین‌شهر هنوز به خارج از شهر انتقال نیافته است و مردم به علت قرار گرفتن میدان میوه و تره بار در مرکز شهر هر روز با مشکل رفت و آمد و ترافیک سنگین دچار مشکل شدید می‌شوند.

با توجه به اینکه شهرستان مشکین شهر قطب کشاورزی منطقه می باشد و اکثر مردم این منطقه نیز به کشاورزی مشغول هستند و زمانی که کشاورزان برای فروش محصولات تولیدی خود از صبحگاه به میدان میوه و تره بار شهرستان مراجعه می‌کنند با شلوغي و ترافيک خیابان اطراف میدان و محوطه داخلی میدان میوه و تره‌بار مواجه مي شوند و ورود و خروج وسيله نقليه چندین ساعت طول مي کشد و این نه تنها موجب معطل شدن کشاورزان و رانندگان و خریداران می شود بلکه ترافیک سنگینی نیز در داخل شهر به وجود می آورد و تا اواخر شب نیز این صف های طولانی ادامه دارد.

به طور کلي اين ميدان به هيچ وجه پاسخگوي نيازهاي امروز شهرستان نيست و کشاورزان محصولات تولیدی خود را به علت کمبود مکان مناسب به پایین ترین قیمت عرضه می کنند و این به ضرر کشاورزان است و در بیشتر موارد نیز مشاهده شده که کوچک بودن میدان‌بار موجب شده است که تعدادی از فروشندگان میوه مجبور به فروش محصول خود در خارج از میدان شده که این موضوع خود ترافیک اطراف میدان را دو برابر می کند.

اعضای شورای شهر در آغازین ماه‌های فعالیت خود از انتقال میدان میوه و تره بار به جنب نگین بتن در خارج از شهر خبر داده بودند که با ایجاد یک میدان میوه و تره‌بار بزرگ در حاشیه شهر بازار رقابت بهتری ایجاد شده و کشاورزان می‌توانند محصولات تولیدی خود را به قیمتی مناسب به فروش برسانند.

با ایجاد میدان میوه و تره بار بزرگ در حاشیه شهر نه تنها می‌توان جوابگوی نیاز مردم این شهرستان بود بلکه در صورت هموار شدن مسیر و کاهش بار ترافیکی می‌توان شهرهای همجوار را نیز به این شهرستان جذب و موجب رونق و اشتغال‌زایی صدها نفر از جوانان این شهرستان شد.

حال اعضای محترم شورای شهر برای این طرح پیشنهادی خود چه برنامه ریزی انجام داده‌اید و در طول این سه سال گذشته کدام میدان را برای آسایش و رونق کشاورزان آماده افتتاح کرده‌اند که اکنون از مشکلات کشاورزان سخن می‌گویید کشاورزانی که بخش عظیمی از مشکلات آنان به دست شما اعضای شورای شهر رفع می‌شود.

فرجی در بخشی دیگر از یاداشت خود به حرکت لاک‌پشتی در احداث جاده مشگین‌شهر و اردبیل اشاره کرده است که در این خصوص اعضای شورای شهر باید پاسخگو باشند که شما در قبال تعهدی که در جهت خدمت به مردم این شهر بر عهده گرفته اید کدام بخش شهر به سرعت آسفالت و یا ساماندهی شده است.

مشگین‌شهر از لحاظ عمرانی با مشکل جدی مواجه است و اکثر کوچه‌ها و معابر سطح شهر نیاز به ساماندهی و اصلاح دارد اما هر از گاهی تصمیم به آسفالت یک محل گرفته می‌شود که در وسط محله کار تعطیل شده و به محله دیگر کوچ کرده‌اند و وقتی علت پرسیده می‌شود می‌گویند فلان شورا دستور داده آن محله را ترک کنید و سریعاً فلان کوچه و خیابان را آسفالت کنید چرا که به دیگری قول داده است و اخیراً نیز با وجود اینکه برخی از خیابان‌های اصلی شهر نیاز به آسفالت مبرم دارد به جای اصلاح خیابان اصلی آسفالت در مقابل منزل و کوچه یکی از اعضای شورای شهر ریخته شده کوچه‌ای که به ندرت از آن مسیر رفت و آمد می‌شود و بارها جلوی منزل یکی از اعضای شورای شهر در فرهنگیان با خودروی آتش نشانی شسته شده و آسفالت ریخته شده که اعتراض عمومی را نیز به دنبال داشته است حال اعضای شورای شهر پاسخ دهند که مقصر این حرکت لاک پشتی در وضعیت عمرانی شهر کیست.

به گزارش پایگاه خبری اورامی، زمان به سرعت در حال سپری شدن است و زمان مسئولیت اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس هم برای یک دوره چهار ساله و سایر دستگاه‌ها نیز برای مدت کوتاه‌تر در مسئولیت‌های محوله قرار می‌گیرند که باید در این مدت محدود در حد توان در جهت خدمت به مردم قدم برداشته شود و برای رقابت هم که شده لازم است دستگاه‌ها برای توسعه شهرستان و خدمات شهری با یکدیگر رقابت داشته باشند تا این شهرستان به جایگاه اصلی خود دست یابد اما متاسفانه برخی از مسئولین شهر وظایف اصلی خود را رها کرده و وقت خود را برای کارهای حاشیه‌ای سپری می‌کنند تا زمان مسئولیت انان به اتمام برسد لذا لازم بود اعضای شورای شهر که هر کدام در مسئولیت‌های مختلف مشغول هستند گزارش از خدمات سه ساله خود به مردم این شهر ارائه می‌دادند تا مردم در باره عملکرد انان قضاوت داشته باشد نه اینکه وظایف اصلی خود را رها کرده و از دیگران انتقاد کنید.

البته هدف از این گزارش روشن شدن افکار عمومی است که اعضای شورای شهر چه کارهایی می‌توانستند انجام دهند اما کوتاهی کرده‌اند هر چند این‌ها تنها بخش کوچکی از مواردی است که یکی از اعضای شورای شهر از دیگر دستگاه‌ها خواسته بود تا اصلاح شود و تمام مردم نیز بر این واقعیت‌ها کاملاً آگاه هستند و آن را قبول دارند.

اگر شورای شهر وظایف اصلی خود را به نحو احسن انجام می‌دادند قطعاً دیگر در این شهر مشکی وجود نداشت که نیاز به انتقاد و ... باشد.

ارسال نظرات