نماینده مردم کاشمر در گفتگو با «بسیج»:

مهندسی فرهنگی کشور را از سنین پایین شروع کنیم

بنیادی گفت:انتقادات رهبرانقلاب در حوزه فرهنگی بیانگر ضعف کاری در این حوزه است و نیاز است که مهندسی فرهنگی کشور را از سنین پایین شروع کنیم و قطعا نتیجه بهتری خواهیم گرفت.
کد خبر: ۸۷۱۶۸۹۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور گفت: مباحث فرهنگی در کشورمان فقط مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و سازمان ها و نهادی مختلف فرهنگی در این زمینه نقش آفرینی می کنند اما با همدیگر اتحادنظر ندارند و همین موضوع یکی از مشکلات در این حوزه است و معتقدم که همه باید دست به دست هم بدهند تا چهارچوب مشخصی برای فرهنگ کشورمان تعیین شود.
 
وی ادامه داد: متاسفانه متولیان فرهنگی در کشورمان نظرات متفاوتی راجب فرهنگ دارند و مثلا اگر گروه های مرجعی یک کار را درست می دانند، گروه دیگر با آن مخالفت می کنند.
بنیادی افزود: اگر بتوانیم سیاست گذاری ثابتی را در فرهنگ کشورمان نهادینه کنیم و یک سازمان خاص متولی این کار باشد و یک سیاست را دنبال کند، مشکل حل می شود.
 
وی ادامه داد: انتقادات رهبرانقلاب در حوزه فرهنگی بیانگر ضعف کاری در این حوزه است و نیاز است که مهندسی فرهنگی کشور را از سنین پایین شروع کنیم و قطعا نتیجه بهتری خواهیم گرفت.
 
بنیادی در پایان با اشاره به وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد:موضوع مهندسی فرهنگی و تهیه مدل فرهنگی جامعه موضوع نقش و جایگاه وظایف و اختیارات و کارکردهای هر یک از دستگاه‌های مسئول در امر فرهنگ جامعه مطرح می‌شود که بایستی اين وزارتخانه متناسب با مبانی، اصول، اهداف و سیاست‌های کلان کشور به انجام اقدامات مقتضی مبادرت نمايد.

ارسال نظرات