استاندار هرمزگان:

سفارش ساخت شناور به مجموعه های داخلی موجب ترقی صنایع کشور می شود

استاندار هرمزگان با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی ، گفت: سفارش ساخت شناور به مجموعه های داخلی موجب رشد و ترقی صنایع داخلی می شود.
کد خبر: ۸۷۱۶۹۷۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگار ایرنا، جاسم جادری یکشنبه در بازدید از روند ساخت نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای جمهوری اسلامی ایران (کاوشگر دریایی خلیج فارس) در مجموعه کشتی سازی صنایع دریایی شهید درویشی بندرعباس که به همراه عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی انجام شد، افزود: شرکت های داخلی نیز باید نسبت به سرعت بخشی در اجرای پروژه ها و اتمام سفارش ها، اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم اتمام هر چه سریعتر این پروژه ،اظهار داشت: این شناور با بهره گیری از فناوری روز دنیا نقش مهمی در انجام تحقیقات و پژوهش های خلیج فارس خواهد داشت.

جادری بیان داشت: امیدواریم هرچه سریعتر مراحل پایانی این پروژه که اهمیت بسزایی در انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی دارد، به اتمام برسد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در ابتدای کار یک شرکت ایتالیایی کار ساخت این شناور را بر عهده داشته که به دلایلی، پروژه به شرکت داخلی واگذار شده و اکنون دارای پیشرفت قابل ملاحظه ای است.

لازم به ذکر است، کار ساخت کاوشگر دریایی خلیج فارس به عنوان نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای جمهوری اسلامی ایران به سفارش مجموعه وزارت علوم از سال 90 آغاز شده و طی سال های گذشته، به دلایل مختلف از جمله محدودیت در تامین قطعات در مقاطعی از زمان متوقف شده است.

این شناور تحقیقاتی با 50 مترطول، 10 متر عرض و 12 متر ارتفاع و 5.3 آبخور و 4 آزمایشگاه قادر است با آب و سوخت کامل به مدت 45 روز با ظرفیت 27 نفر شامل 11 خدمه و تکنسین کشتی و 16 نفر محقق در آب های خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند با طی حدود 3 هزار مایل دریایی، کارهای تحقیقاتی و میدانی خود را به انجام رساند.

ارسال نظرات