ذخیره سازی میگوی مولد درهرمزگان آغاز شد

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت:با هدف حفظ گونه های ارزشمند غذایی، ذخیره سازی میگو مولد در مرکز تکثیر و پرورش میگو دوستکو استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۱۶۹۸۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

سید پرویز محبی دوشنبه در گفت وگوبا خبرنگاران اظهار داشت: این فعالیت در راستای اقدام و عمل به طرح های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار پروش میگو صورت گرفت.

وی ادامه داد: در اولین مرحله از این ذخیره سازی200 هزار بچه میگوی تولید شده از مولدهای عاری از بیماری به منظور تولید میگوی مولد مورد نیاز مراکز تکثیر هرمزگان، پس از انجام آزمایش های سلامت لارو و تایید دامپزشکی استانهای مبدا و مقصد وارد استان شد.

وی با بیان اینکه مزرعه پرورش میگو دوستکو که به تازگی با سرمایه گذاری صیادان منطقه دوستکو و باسیعد در قشم احداث شده، تصریح کرد: این مزرعه با توجه به برخورداری از تکنولوژی روز و استفاده از تجهیزات مکانیزاسیون و دارا بودن شرایط بهداشتی و قرنطینه ای و دور بودن از سایر مزارع پرورش میگو مکان مناسبی برای مولد سازی بوده که برای طی مراحل رشد و تبدیل به میگوی مولد جهت ذخیره سازی انتخابی مناسب است..

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میگو های مولد این مزرعه پس ازطی دوره پرورش و رسیدن به وزن و مرحله زادآوری مناسب و فراهم شدن شرایط باروری و تخم ریزی برای تولید بچه میگو در اختیار مراکز تکثیر لارو میگو قرار خواهد گرفت.

محبی تاکید کرد: برای تولید کمی و ارتقا کیفیت لارو و افزایش نرخ بازماندگی در مزارع پرورشی و همچنین افزایش تولید پایدار و اقتصادی ، مراکز تکثیر ملزم به استفاده از مولدهای نسل اول بوده و استفاده از مولدهای متفرقه و بدون کیفیت برای تولید سال 96 مجاز نخواهد بود.

استان هرمزگان با 565 نفر آبزی پرور با تجربه و متخصص در زمینه میگو و دارا بودن یک هزار و 413 هکتار مزرعه فعال پرورش سالانه حدود سه هزارتن میگو تولید می کند که این میزان 24 درصد از کل میگوی پرورشی کشور (12 هزار و 698 تن) را شامل می شود.

ارسال نظرات