یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با «بسیج» تشریح کرد

هزینه‌ای که پنهان کاری آماری دولت به بار آورد

طه مروجی‎فر با بیان اینکه پنهان کاری آماری دولت، گرانی به بار آورده است افزود: بازار با توجه به آمار ارائه شده از سوی دولت فعالیت نمی کند بلکه بر اساس تجارب و حرف بازاریان شکل می‎گیرد و همین عامل اساسی گرانی است و رشد نرخ های دلالی شده است.
کد خبر: ۸۷۱۷۵۲۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

طه مروجی‌فر کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به پنهان کاری آماری دولت اظهار داشت: دولت در سه سال اخیر نشان داد با ارائه اطلاعات و آمار غلط، منبع آماری قابل اعتمادی نیست و اقتصاددانان و کارشناسان اقتصادی نمی توانند به آمارهایش استناد کنند.

وی با بیان اینکه پنهان کاری آماری دولت، گرانی به بار آورده است افزود: بازار با توجه به آمار ارائه شده از سوی دولت فعالیت نمی کند بلکه بر اساس تجارب و حرف بازاریان شکل می‎گیرد و همین عامل اساسی گرانی است.

مروجی‎فر بیان داشت: دولت درصدد است تا بار گرانی اقلام موادغذایی را به نهادهای نظارتی اعم از تعزیرات پاس کاری کند ولی واقعیت جامعه مطلب دیگری است.

وی در خاتمه افزود: آمارهای نادرست دولتی به ضرر مصرف کنندگان است و سودجویان در بازار را منتفع می‎کند دولت نرخ گرانی روغن را یک درصد اعلام کرده بود ولی قیمت روغن از  2100 تومان به 3300 تومان رسیده است و این در مورد سایر ممواد غذایی همچون برنج و غیره هم صادق است.

ارسال نظرات