سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

210 رشته خدماتی توسط اتاق‌های فکر استان شناسایی شده است

210 رشته خدماتی توسط اتاق‌های فکر استان شناسایی شده است که ضروری است با مشارکت همکاران بخش خصوصی در زمینه شناسایی مشاغل جدید و تدوین استانداردهای آموزشی انجام شود.
کد خبر: ۸۷۱۷۶۱۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در آیین افتتاحیه جشنواره الگوهای برتر تدریس گفت: هدف از برگزاری این جشنواره پایه‌گذاری فرهنگ مشارکت بخش غیر دولتی در آموزش‌های مهارتی و آشنایی مربیان دو بخش دولتی و خصوص با روشهای نوین تدریس است.

محمد رضا انصاری با اشاره به اینکه حضور بخش غیر دولتی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند آموزش‌ها را پویا نماید، افزود: سیاست دولت در این زمینه توسعه مشارکت بخش غیر دولتی است و این سیاست‌ها در استان نیز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه اشتغال در جامعه اظهار داشت: در استان توجه به بحث اشتغال در رشته‌های خدماتی و توسعه آموزش این بخش با توجه به کم هزینه بودن آن در دستور کار قرار دارد و در این راستا 210 رشته خدماتی توسط اتاق‌های فکر استان شناسایی شده است که ضروری است با مشارکت همکاران بخش خصوصی در زمینه شناسایی مشاغل جدید و تدوین استانداردهای آموزشی انجام شود.

انصاری با اشاره به لزوم مشارکت بخش خصوصی در رسیدن سازمان به اهداف خود که همانا توانمند سازی نیروی انسانی است تصریح کرد: واگذاری مدیریت کارگاه های آموزشی به شرکت های تعاونی در بخش های مختلف، خرید خدمات آموزشی در قالب عقد قرارداد های آموزشی در شش ماهه دوم سالجاری در رشته های خدماتی، از جمله برنامه های پیش رو در بخش توسعه آموزشهای مهارتی در بخش خصوصی است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در بخش آموزش‌های مهارتی اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی در ضمن فرهنگ سازی مهارت آموزی در جامعه مربیان را با روشهای نوین آموزشی و شیوه های تدریس آشنا می سازد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با حضور 67 شرکت کننده در سه رشته مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت و فناوری و اطلاعات و ارتباطات به مدت سه روز برگزار می گردد افزود: برگزیدگان این جشنواره در همایش رویکرد های نو در آموزشها ی فنی و حرفه ای که روز هفتم مرداد برگزار خواهد شد تجلیل خواهند می شوند.

ارسال نظرات