مسئول بسیج دانش آموزی استان اردبیل مطرح کرد

شرکت کردن 300 دانش آموز در طرح یاوران ولایت استانی بسیج دانش آموزی

اردوی یاوران ولایت ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی از تاریخ 10مرداد برای برادران و خواهران به صورت مجزا در اردوگاه مقدس اردبیلی سرعین برگزار و در تاریخ 19 مرداد ماه به اتمام می رسد.
کد خبر: ۸۷۱۷۷۶۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

مسئول بسیج دانش آموزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار بسیج دانش آموزی استان، گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اینکه" باید فرصت پرداخت کارکنان انقلابی به دانش آموزان داده شود تا نسل جوان انقلابی به بار آید"، دوره های آموزشی طرح یاوران ولایت جهت واگذاری مسئولیت بسیج در مدارس به دانش آموزان و نسل جوان آینده سازان ایران اسلامی طراحی و اجرا می شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری اردوی یاوران ولایت افزود: این دوره آموزشی ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی (مدارس متوسطه دوره دوم) می باشد که امسال با عنوان "یادبود شهدای مدافع حرم" و با شعار مدرسه انقلابی- دانش آموز انقلابی نامگذاری شده و از تاریخ 10مرداد برای برادران و خواهران به صورت مجزا در اردوگاه مقدس اردبیلی سرعین برگزار و در تاریخ 19 مرداد ماه به اتمام می رسد.

نقی پور تصریح کرد: پس ازدوره فرماندهان در سرعین، به ازای هر دبیرستانی 5 نفر نیز به عنوان شورای واحد در دوره شهرستانی شرکت خواهند کرد تا به عنوان یک گروه آموزشدیده از ابتدای سال تحصیلی آینده امور واحد بسیج مدرسه خود را مدیریت کنند و با توجه با آمار نهایی به دست آمده در مجموع 300 دانش آموز در طرح ولایت استانی و 1500 نفر در دوره شهرستانی شرکت خواهند کرد.

این مسئول اضافه کرد: در این دوره های آموزشی علاوه بر برنامه های سر فصل آموزشی، فوق برنامه های متنوع از جمله محافل انس با قرآن، شبی با شهدا، دیدار صمیمی با امام جمعه استان، مسابقات مختلف ورزشیٰ فرهنگی و هنری ؛ نشست بصیرتی و ... نیز گنجانده شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید آموزش مهارت های اجتماعی دانش آموان فقط در مدرسه و کتاب خلاصه شود بیان کرد: عدم یادگیری مهارتهای اجتماعی ازجمله عوامل آسیبهای اجتماعی تهدیدکننده دانش آموزان است که در حال حاضر نمیتوان این مهارتها را در لابهلای کتاب و چهاردیواری مدارس آموزش داد و ما با توجه به اهمیت بالای این موضوع مهارت اجتماعی و کارگروهی را در اردوی یاوران ولایت آموزش می دهیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: علاوه بر این مباحث، مسئله جنگ نرم و هجوم فرهنگی دشمنان که در قالب فضای مجازی در دسترس اکثر نوجوانان و جوانان ما قرار دارد به یک معضل عظیم اجتماعی تبدیل شده و حتی به کرات مقام معظم رهبری به این موضوع و اهمیت بالای آن اشاره کرده است. ما موظفیم با شناساندن معظلات، ٱسیب ها و فرصت های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، دانش آموزان و آینده سازان کشور خود را از مسیر های انحرافی باز داشته و به فرمان ولی امر مسلمین لبیک گو باشیم.

ارسال نظرات