یک کارشناس اقتصادی:

ابعاد جدید رانت یک بانک دولتی/دولت زمین مسکن مهر را رایگان به بانک مسکن واگذار می‌کند

متاسفانه شاهد واگذاری رایگان زمین مسکن مهر به بانک مسکن هستیم و این اقدام از سوی قانون برنامه و بودجه امسال تصویب اما متاسفانه از محل منابع اینها برای حل مشکلات فقرا استفاده ای نمی شود.
کد خبر: ۸۷۱۸۲۵۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
ابولفضل نوروزی کارشناس اقتصادی در حوزه مسکن و برنامه ریزی شهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه آقای آخوندی مسکن مهر را مزخرف فرض کرده و درصدد تکمیل این پروژه عظیم برنیامده است اظهار داشت: در آمارها و بررسی های مختلف اعلام می‎شود که مشکلات مسکن مهر ناشی از تامین  منابع مالی است.

وی با بیان کمبود نقدینگی برای مسکن مهر قولی غیرصادقانه  است افزود: مشکل مالی در مسکن مهر نداریم، به هیچ وجه این مساله صادقانه نیست از آنجایی که در حوزه مسکن مهر، برگشتی های مردم از اقساط مسکن مهر فراوان است اینکه براحتی مطرح می‎کنند ما پول نداریم غیر منطقی است.

نوروزی بیان داشت:تکمیل زیر ساخت شهری گام موثر محسوب می‎شود در صورتی که در قانون آمده است دولت می تواند زمین شهری و تجاری مسکن مهر را بفروشد و زمین تجاری را بفروشد و از محل درآمد آنها زیر ساخت ها را تامین کند.

وی در ادامه گفت: قانون فروش زمین مسکن مهر برای تکمیل این پروژه در دولت احمدی نژاد تصویب شد و دولت یازدهم بعد از اینکه ملغی شدن قانون ملغی، دوباره احیا کردند ولی متاسفانه اجرایی نمی شود.

نوروزی بیان داشت: متاسفانه شاهد واگذاری رایگان زمین مسکن مهر به بانک مسکن هستیم و این اقدام از سوی قانون برنامه و بودجه امسال تصویب اما متاسفانه از محل منابع اینها برای حل مشکلات مستضعفین استفاده ای نمی شود و دولت دیدگاه مدیریت سیاسی به مسکن مهر دارد.

ارسال نظرات