نماینده مردم بروجرد در مجلس:

بروجرد از طرح های عمرانی قرارگاه خاتم الانبیاء در لرستان سهمی ندارد

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: بروجرد از طرح های عمرانی قرارگاه خاتم الانبیاء در لرستان سهمی ندارد.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۵۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

عباس گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، در واکنش به اظهارات مطرح شده ازسوی معاون عمرانی استانداری لرستان مبنی بر اینکه «دخالت نماینده باعث تعطیلی طرح 150 میلیارد تومانی در بروجرد شد»اظهار کرد: شهرستان بروجرد از طرح های عمرانی راه و شهرسازی، نیرو و بهداشت و درمان که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در سطح استان لرستان در حال اجرا هستند سهمی ندارد.

وی افزود: از مجموع 133 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در سه حوزه راه شهرسازی، نیرو و بهداشت و درمان که احداث آنها به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار شده است تنها برای احداث دو تقاطع غیر همسطح شهری که شامل زیرگذر هستند اعتبار اختصاص یافته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: اعتبار طرح های راه و شهرسازی، نیرو و بهداشت و درمان از محل بودجه دولتی تامین می شود در حالیکه شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی باید اعتبار طرح های خود را از محل درآمدهای داخلی تامین کند. در هر حال طرحی که اعتبار آن از محل اعتبارات دولتی تامین شود برای شهرستان بروجرد لحاظ نشده است.

گودرزی اضافه کرد: طرح هایی که در حوزه شهرداری بروجرد دیده شده طرح های غیرضروری و فاقد اولویت عمرانی هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، استاندار لرستان در آخرین جلسه با مجمع نمایندگان استان، اعلام کرده دو طرح احداث زیرگذر در بروجرد دوهزار و 500 میلیارد ریال نیاز دارد که شهرداری باید معادل 70 درصد این مبلغ رادر قالب واگذاری املاک به قرار گاه تامین کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با طرح این پرسش که تقاطع های غیر همسطح غیر ضروری چه نقشی در توسعه بروجرد دارد،بیان کرد: احداث این طرح ها در شرایطی تصویب شده که یک سو اعتباری برای آنها لحاظ نشده است و از سوی دیگر با تراکم طرح های نیمه تمام بسیاری در بخش های راه، نیرو و بهداشت و درمان مواجه هستیم.

گودرزی افزود: سوال ما این است که در شرایطی که شهرداری بروجرد 5 ماه حقوق معوقه کارگران خود را

پرداخت نکرده و با مسئله طرح های نیمه تمام نیز مواجه است اجرای زیرگذرها به چه معنا است؟

وی همچنین اضافه کرد:همچنین در حالیکه شورای اسلامی شهر بروجرد توسعه بقعه امامزاده جعفر را از اولویت های خود عنوان کرده اما استاندار لرستان روز گذشته در دیدار با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مجمع نمایندگان استان به صراحت اعلام کرد این امر در دستور قرار ندارد.


ارسال نظرات