شناسایی بیش از یک میلیون اثر تاریخی در کشور

معاون امور حقوقی مجلس و استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از شناسایی بیش از یک میلیون اثر تاریخی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۸۶۳۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ اسدالله درویش امیری در نخستین جلسه انجمن های میراث فرهنگی در استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز از شناسایی بیش از یک میلیون اثر تاریخی در کشور خبر داد و اظهار داشت : ایران بیشترین آثار تاریخی فرهنگی در سطح جهان را دارا می باشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ معاون امور حقوقی مجلس و استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه حفظ و صیانت از آثار تاریخی کشور بر همگان لازم و ضروری می باشد گفت : آثاری در کشور ایران وجود دارد که مربوط به 10 هزار سال قبل است و این ما هستیم که باید به شایستگی از این آثار حفاظت کرده تا به نسل آینده انتقال یابند.

اسدالله درویش‌ امیری با اشاره به اینکه ایران با دارا بودن بیش از یک میلیون آثار فرهنگی شناخته شده و با 32 هزار اثر ثبت شده بیشترین آثار را در سطح جهان دارا می باشد، افزود : به دلیل سابقه تاریخی ایران آثار و ابنیه زیادی در سطح کشور در حوزه فرهنگی داریم، حوزه فرهنگی ایران فراتر از مرزهای کشور است چرا که بسیاری از کشورهای همسایه در زمان‌های گذشته متعلق به ایران بوده که کم کم از آن جدا شده اند.

ارسال نظرات