فعالیت 20مؤسسه و خانه قرآن در بروجن

جلسات آموزش قرآن کریم با ظرفیت هزار نفر قرآن آموز درنقاط مختلف شهر بروجن، ویژه سنین مختلف برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۸۶۵۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: برای تابستان امسال در ۲۰ مرکز قرآنی دارای مجوز رسمی از این اداره، با برنامه آموزش قرائت قرآن کریم سطح ۱ تا ۴، درخدمت جوانان و نوجوانان هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید الهیان افزود: این مراکز در شهر بروجن، و شهرها و روستا های تابعه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بر اساس این طرح پس از تبلیغات در بین مخاطبین، ثبت نام، سطح بندی و کلاس بندی مخاطبان، به تفکیک جنسیت، سطح تحصیلات و محدوده سنی، کلاسهای آموزشی در ۲۳ جلسه ویژه عموم و در ۱۵ جلسه برای افراد مستعد و با تحصیلات بالای دیپلم، در مراکز آموزشی پیش بینی شده برگزار شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: مخاطبان، توانایی خواندن صحیح و شمرده، شمرده ی آیات کلام الله مجید و توانایی تقلید و ارائه آیات تقلیدی در یکی از دو روش تحقیق یا تدویر را کسب خواهند نمود.

حجت‌الاسلام الهیان ادامه داد: به افرادی که حد نصاب آزمون پایانی را کسب نمایند، گواهینامه مربوطه اعطاء خواهد شد.

وی گفت: باید فضای کلاس های آموزشی، عناوین دروس، نوع تدریس، سبک انس با قرآن و بسیاری از امور مرتبط در این زمینه به نوعی از شیوه های متنوع و مورد قبول و متناسب نسل امروز باشد.

حجت‌الاسلام الهیان، در مورد برنامه های اجرایی این مراکز قرآنی توضیح داد: این برنامه ها شامل آموزش قرائت قرآن کریم، آموزش قرآن پیش دبستانی، آموزش حفظ قرآن کریم، تربیت نیروی متخصص قرآن کریم، آموزش تفسیر، آموزش ترجمه و مفاهیم، ‌که از محورهای آموزشی این مراکز به شمار می رود نام برد.

وی در پایان اذعان کرد: شهرستان بروجن دارای ۱۰خانه قرآن شهری و ۵ موسسه و۵ خانه قرآن روستایی فعال است.


ارسال نظرات