مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد استان زنجان:

برگزاری کلاس های آموزشی طبخ آبریان برای متقاضیان در تمام مناطق استان زنجان

به دلیل اهمیت مصرف محصولات آبزی، کلاس های آموزشی طبخ آبریان برای متقاضیان در تمام مناطق استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۱۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد استان زنجان گفت: استان زنجان یکی از عمده تولید کنندگان محصولات آبزی در سطح کشورمان محسوب می شود به طوری که سال گذشته تولید انواع محصولات در این حوزه در استان به 12 هزار تن رسید.

محمود صیاد بورانی افزود: به دلیل اهمیت مصرف محصولات آبزی و بویژه نقش پروتئین موجود در انواع ماهی در سلامت انسان با هدف افزایش سرانه مصرف آبزیان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی طبخ آبزیان در مناطق مختلف استان زنجان کرده ایم.

وی با بیان اینکه کلاس های آموزشی طبخ آبزیان در طول سال برای علاقه مندان برگزار می شود، تصریح کرد: خوشبختانه این دوره ها با استقبال بسیار خوبی در مناطق مختلف استان مواجه شده است.

بورانی اظهار داشت: در هر کدام از روستاهای استان زنجان که تعداد متقاضیان به 15 نفر برسد کلاس آموزشی طبخ آبزیان در آن روستا دایر خواهد شد. به همین منظور علاقه مندان برای بهره مندی از کلاس های آموزشی می توانند به مرکز جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه اطلاع دهند.

این مسئول با اشاره به برگزاری تعداد 28 دوره آموزشی طبخ آبزیان برای 792 نفر طی سال گذشته در استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال نیز تاکنون موفق به برگزاری 11 دوره آموزشی برای 305 نفر در استان شده ایم.

وی محصولات آبزی تولید شده در استان زنجان را جزو پاک ترین و سالم ترین محصولات دانست و گفت: این موضوع نظر بسیاری از استان های همجوار را جلب کرده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد استان زنجان بیان داشت: یکی از دلایل اصلی سالم بودن محصولات آبزی تولید شده در استان ویژگی های فیزیکوشیمیایی رودخانه قزل اوزن است به طوری که این موضوع سبب شده تا در طول دوره پرورش نیازی به مصرف دارو نبوده و گوشت ماهی تولیدی طعم و مزه فوق العاده ای داشته باشد.

بورانی در پایان متذکر شد: سرانه مصرف ماهی طی سال گذشته در استان زنجان 6.5 کیلوگرم بوده است و این میزان برای سال جاری 6.7 کیلوگرم برآورد شده است.

ارسال نظرات