معاون وزیر کشور:

رشد ۸ درصدی اقتصاد در سند چشم‌انداز هنوز محقق نشده است

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: در حال حاضر رشد اقتصادی کشور حدود یک درصد بوده و رشد ۸ درصدی مدنظر در سند چشم‌انداز هنوز محقق نشده است.
کد خبر: ۸۷۱۹۳۴۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد که برای برگزاری این انتخابات تمامی کارمندان دولت با کمک سایر نهادها و ادارات ذی‌ربط انتخابات مناسبی برگزار کردند که بر اساس نظام مردم‌سالاری دینی تمامی داوطلبان تائید صلاحیت شده توانستند برنامه‌های خود را برای مردم ارائه کرده و به رقابت سالم با دیگر رقبا بپردازند.

وی گفت: در ارتباط با امنیت انتخابات تمامی نهادها دست‌به‌کار شده و فعالیت قابل قبولی انجام دادند که خوشبختانه هیچ‌گونه درگیری و همچنین ضرر جانی و مالی در این انتخابات رخ نداد که تمام تلاش دولت در برگزاری این انتخابات این بود که شاهد حضور حداکثری و پرشور مردم برای تعیین سرنوشت کشور باشند.

معاون سیاسی وزارت کشور افزود: حدود یک میلیون نفر برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال گذشته و در کل کشور مشارکت کردند که از هم‌اکنون نیز خودمان را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده آماده می‌کنیم که امیدواریم این انتخابات نیز با حضور حداکثری مردم و بدون نقص و ایراد برگزار شود.

مقیمی با اشاره به اینکه مشکلات فرهنگی، دغدغه تمامی مسئولان ارشد کشور است، تصریح کرد: دولت یازدهم از زمانی که بر روی کار آمده، برای جامه عمل پوشاندن به تعهدات خود تمام تلاش خود را انجام داده که امسال نیز مصادف با سال چهارم دولت بوده و این تلاش‌ها افزایش‌یافته و با سرعت بیشتری انجام می‌شود که در کنار این فعالیت‌ها مشکلات فرهنگی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان ارشد موردتوجه بوده و کارهای مثبتی نیز در این زمینه صورت گرفته است ولی در حال حاضر تمامی مشکلات و دغدغه‌های فرهنگی برطرف نشده است.

وی بیان کرد: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور مطالعات بسیار عمیقی انجام داده و نتایج این مطالعات در شوراهای اداری تمامی استان‌ها به تفکیک هر استان مطرح و 3 جلسه در خدمت مقام معظم رهبری، نتایج این آسیب‌های اجتماعی گزارش داده‌شده است.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: در ارتباط با کاهش آسیب‌های اجتماعی، قرار بر این شده که اقدامات اجرایی در تمامی نقاط کشور با رهبری استانداران اجرایی شود که امیدواریم آسیب‌های اجتماعی از قبیل مواد مخدر، طلاق، حاشیه‌نشینی و سایر موارد با یک برنامه‌ریزی مناسب در کشور کاهش یابد.

مقیمی افزود: در حوزه اقتصادی در زمان شروع به کار دولت تیم اقتصادی با کسری بودجه مواجه بود که تمامی برنامه‌های اقتصادی دولت موجب شد رشد اقتصاد از مشخصه منفی به مثبت تغییر یابد و در حال حاضر حدود +1 درصد بوده ولی رشد اقتصادی 8 درصدی که در سند چشم‌انداز توسعه پیش‌بینی‌شده، تحقق‌نیافته است.


ارسال نظرات