سردار علی استاد حسینی در گفت و گوی اختصاصی با «بسیج»:

عملیات مرصاد پاسخی کوبنده به دروغ جاویدان بود/ عملیات مرصاد ایستادگی تا آخرین نفس بود

فرمانده سپاه استان البرز گفت: پذیرش قطعنامه توسط حضرت امام (ره) باعث خلع سلاح صدامیان شد؛ چرا که اینطور وانمود می‏کردند که ایرانیان قطعنامه را نمی‌پذیرند.
کد خبر: ۸۷۱۹۴۶۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

سردار علی استاد حسینی در گفت‏ وگویی اختصاصی با بسیج به مناسبت فرا رسیدن سالروزعملیات مرصاد اظهار داشت: پذیرش قطعنامه توسط حضرت امام (ره) باعث خلع سلاح صدامیان شد؛ چرا که اینطور وانمود می‏کردند که ایرانیان قطعنامه را نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: در اواخر جنگ با عملیات عراقی‌ها و پشتیبانی آمریکا و دیگر کشورها از عراق و همچنین استفاده آنها از بمب شیمیایی خیلی از جاها را از دست دادیم که این توهم برای عراق و منافقین به وجود آمد که ما در موضع ضعف قرار داریم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز افزود: با توجه به این موضع ضعف، از قبل منافقین با آموزش رژیم صدام هماهنگی و برنامه ‏ریزی کرده بودند که عملیات کنند و صدام به آنها گفته بود الان وقت حمله است.

سردار استادحسینی ادامه داد: منافقین هم با توهمات و اطلاعات و تحلیل‏های غلط از مردم فکر کردند، الان بهترین موقع است، بنابراین فراخوان زدند و نیروهای خود را از اروپا و ایران و سایر کشورها در عراق جمع کردند وحتی لباس‏هایشان همان لباس‌‏های معمولی بود، نیروها را بدون آموزش سازماندهی کردند.

وی گفت: منافقین آنقدر توهم داشتند که اعتقاد داشتند از طریق قصر شیرین کرمانشاه و همدان ظرف سه روز می‏توانند خود را به تهران برسانند.

"منافقین فرماندار و استاندار تعیین کرده بودند"

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام استان البرز با بیان اینکه منافقین حتی برای خودشان هم فرماندار و استاندار تعیین کرده بودند، بنابر این در این شرایط فکر کردند در بهترین موقعیت هستند، افزود: شاید از لحاظ ظاهری این درک آنها از موقعیت درست بود؛ چرا که عقب ‏نشینی از فاو و جزایر مجنون و پذیرش قطعنامه باعث شد خیال کنند ایرانی‏ها در نقطعه ضعف هستند، بنابراین عملیات کردند.

سرداراستادحسینی دو اقدام عراقی‏ها در پشتیبانی از منافقین را اینگونه بیان کرد: اول یک عملیات بزرگ انحرافی که ذهن رزمندگان را از منطقه غرب منحرف کند، بنابراین کار خود را از جنوب آغاز کردند.

وی ادامه داد: عراق عملیاتی شبیه عملیات 31 شهریور برای رسیدن به اهواز آغاز کرد و حتی به جاده اهواز، خرمشهر دست یافتند؛ بنابراین همه نیروهای ما متمرکز جنوب شدند.

فرمانده سپاه استان البرز با یادآوری اینکه مقر نیروهایی که از سمنان اعزام شدند، همان نزدیکی تنگه چهارزبر(مرصاد) بود، اظهار کرد: وقتی صدام به جنوب حمله کرد، زمینه را برای حمله منافقین در غرب فراهم کرد و به این فکر بود که هیچ نیروی در غرب جلوی منافقین نیست؛ چرا که جبهه غرب خالی است و همه به جنوب رفته ‏اند و نیروهای حاضر در غرب هم توانایی ندارند که جلوگیری کنند.

وی احساس خطر و حضور مقام معظم رهبری در جبهه ‏ها را عامل مهمی در آرایش دوباره نیروها دانسته و ادامه داد: بلافاصله بسیجیان احساس خطر کردند و مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور وقت وارد جبهه‏ ها شدند، بنابراین شور و نشاطی در بین مردم افتاد، چرا که در روز عملیات در ساعت 2 اخبار همین که گفت دشمن به ما حمله کرده، ساعت 3 جلوی درب سپاه خیلی از بسیجیان جمع شده بودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها