امام جمعه ابرکوه:

امام صادق (ع) با جذب بیش از چهار هزار شاگرد، دسیسه ها را خنثی کردند

امام جمعه ابرکوه گفت: بازار عقاید انحرافی در زمان امام صادق (ع) رواج چشمگیری داشت، ولی ایشان با جذب بیش از چهار هزار شاگرد، تمام دسائس این دسیسه گران را خنثی و مذهب جعفریّه را معرفی کرد.
کد خبر: ۸۷۱۹۸۲۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه،مراسم سوگواری ششمین کوکب پرفروغ آسمان امامت و ولایت در جای جای شهرستان ابرکوه برگزار شد.


حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه در جمع عزادارن تکیه حضرت ابوالفضل (ع) نبادان اظهار کرد: حضرت در 25 شوال سال 148 هجری به شهادت رسیدند، که به عموم مردم و امام زمان (عج) عرض تسلیت داریم.


حجت الاسلام حسینی افزود: زندگی 65 ساله حضرت امام صادق (ع) سرشار از توفیقاتی است که در همه ابعاد علمی، عملی، اخلاقی، دینی و خلاصه دنیوی و اخروی برای بشریّت درس عزّت و سعادت است.


امام جمعه ابرکوه خاطر نشان کرد: فعالیت های علمی و فرهنگی آن حضرت با پرورش هزاران عالم، فقیه و فرزانه، قطعه ای از جدول بزرگ حیات سیاسی ایشان است.


وی گفت: امام صادق (ع) در مواجهه با حکّام ظلم و ستم، اقدامات بنیادین در جهت تثبیت اصول و مبانی اسلام خصوصاً پیروان مکتب ولایت انجام داد. به گونه ای که این مذهب حَقه با عنوان مذهب جعفری منتسب به آن حضرت شد.


حسینی بیان کرد: امام صادق (ع) فقط با مشکلات سیاسی و دولتمردان جائر و منحرف بنی عباس مواجه نبود، بلکه در زمان ایشان بازار عقاید انحرافی و آراء مختلف اعتقادی رواج چشمگیری داشت.


وی اذعان داشت: طوایفی از صالح و ناصالح از قاریان، مفسّران، متکلمان، زندیقان، متصوفان، مُرجئه، خوارج و دیگر گروه ها، فضایی غبارآلود و آشفته ساخته بودند، که امام صادق (ع) با جذب بیش از چهار هزار شاگرد تمام دسائس این دسیسه گران را خنثی و مذهب جعفریّه را معرفی کرد.


این مقام مسئول عنوان کرد: بنابراین امام صادق (ع) نجات بخش دین از آسیب های خائنین شد، چرا که اینها اسلام را در معرض نابودی قرار داده بودند.


حسینی ابراز کرد: مبارزه مخفیانه با بهره گیری از فضای سیاسی به عنوان تقیه، درس دیگر این بزرگوار به پیروانشان است، که در زمانی که در اقلیّت و در چنگال دژخیمان خون آشام قرار دارند، جان خود را به خطر نیندازند.


وی ادامه داد: بلکه با فعالیت زیرزمینی، آگاهی بخشی و کادرسازی جهت مبارزه داشته باشند، با همین تقیّه بود که وجود مبارکشان از گزند آسیب منصوری محفوظ ماند.


ارسال نظرات