قاسم جعفری در گفتگو با«بسیج»:

دریافت هزینه خارج از عرف در مدارس دولتی غیرقانونی است

نماینده سابق مجلس گفت: طبق قانون تحصیل دانش آموزان در مدارس دولتی باید رایگان باشد اما اگر در مواردی خلاف آن اتفاق بیفتد و هزینه هایی خارج از عرف گرفته شود خلاف قانون است و مسئولان باید جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۷۱۹۹۰۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

قاسم جعفری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص دریافت شهریه های خارج از عرف آموزش و پرورش از دانش آموزان اظهار داشت: طبق قانون تحصیل دانش آموزان در مدارس دولتی باید رایگان باشد اما اگر در مواردی خلاف آن اتفاق بیفتد و هزینه هایی خارج از عرف گرفته شود خلاف قانون است و مسئولان امر باید از این اتفاق جلوگیری کنند.

وی در ادامه این مطلب گفت: گاهی اوقات برای بعضی از خدمات آموزشی که در مدارس برای دانش آموزان ارائه می شود به اسم برنامه های فوق العاده، هزینه های اضافی و خارج از عرفی را به صورت اجباری از آنها می گیرند که باید جلوی این کارها گرفته شود اما اگر برابر عرف باشد نه به معنای سوء استفاده و والدین هم به داوطلبانه آن را بپذیرند ایرادی ندارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مشکل ما اینجاست که در بسیاری از موارد انحراف معیار داریم یعنی خدماتی که باید ارائه شود ارائه نمی شود و یا هزینه ای خارج از عرف منطقی گرفته می شود، خدمت فوق برنامه ای که در مدارس برای دانش آموزان ارائه می شود قیمت مشخصی دارد اما اگر به این بهانه پول بیشتری از مردم گرفته شود باید آموزش و پرورش نظارت جدی داشته باشد و انجمن اولیای مدرسه نیز توجه کنند تا اینگونه اتفاقات نیفتد.

جعفری در خاتمه بیان داشت: مسئولان نظارتی در آموزش و پرورش و همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حد امکان باید به این مسائل توجه کنند؛ گرچه انجمن اولیای مدارس خیلی بهتر می توانند این موضوع را دلالت و نظارت کنند.

ارسال نظرات