نماینده سابق مجلس در گفتگو با«بسیج»:

دریافت اجباری شهریه در مدارس دولتی‌قانونی‌نیست

نماینده سابق مجلس گفت: طبق ضوابطی که قانون مشخص کرده مجبور کردن اولیا به پرداخت وجوه در فصل ثبت نام مدارس قانونی نیست و افراد در این صورت می توانند شکایت و پیگیری کنند.
کد خبر: ۸۷۱۹۹۷۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص دریافت شهریه های خارج از عرف آموزش و پرورش از دانش آموزان بیان داشت: بر اساس قوانین و مقررات، ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی باید به صورت کاملاً ضابطه مند انجام شود.

وی افزود: اولیای دانش آموز مجبور به پرداخت وجوهی غیر از آنچه که مقررات قانونی تعیین کرده همچون بیمه دانش آموز و امثالهم، نیستند و مدارس حق دریافت وجوهی را ندارند البته اگر ولی دانش آموز به طور داوطلبانه قصد کمک به مدرسه داشته باشد بحث جدایی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: باید امکان ارتباط همه مدارس کشور با سازمان نظارت و بازرسی آموزش و پرورش فراهم شود تا اگر افراد شکایتی دارند به مسئولان ذیربط اعلام کنند؛ مدارس غیر دولتی نیز باید سقف شهریه را کاملاً شفاف مشخص و اعلام کنند.

خسروی سهل آبادی در خاتمه تأکید کرد: طبق ضوابطی که قانون مشخص کرده است مجبور کردن اولیا به پرداخت وجوه در فصل ثبت نام مدارس قانونی نیست و افراد در این صورت می توانند شکایت و پیگیری کنند و مشکلات هر مدرسه ای را به سازمان رسیدگی به شکایات اعلام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار