نائب رئیس اتحادیه پوشاک :

حضور برندهای درجه سوم و تقلبیِ ترک در بازار تهران/ مردم پول ندارند پوشاک بخرند

مروت‌جو گفت: حضور برندهای درجه سوم و تقلبی نه تنها از قبل کمتر نشده است بلکه بیشتر هم شده و بازار داخلی را به هم می‌ریزد
کد خبر: ۸۷۲۰۰۸۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،کامبیز مروت‌جو، تولید کننده پوشاک  بیان داشت: رکود همچون گذشته دامن بازار پوشاک را فرا گرفته و اوضاع هیچ تغییری نکرده است. تنها در زمانی تولید بهتر می‌شود که اعیادی در پیش رو داشته باشیم اما در زمان‌های عادی تولید حتی به نسبت سال‌ قبل کاهش هم داشته است.

وی ادامه داد: گاهی می‌شود که یک مغازه سه روز فروشی نداشته و به اصطلاح دشت نمی‌کند، در حالی فروش کاهش یافته که هزینه‌های تولید به نسبت بالاتر رفته است و ما نمی‌توانیم حتی یک درصد بر روی قیمت اجناس خود بیفزاییم. دلیلش هم این است که مردم پول و توان خرید ندارند.
وی تاکید کرد:‌تمامی هزینه‌ها اعم از آب دولتی، برق دولتی، پول کارگر، اجاره مکان همه و همه بالا رفته اما در طی این سه سال به دلیل کشش نداشتن بازار قیمت اجناس ثابت مانده است.
مروت‌جو درباره ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها برای تولید کنندگان نیز به «نسیم آنلاین» بیان داشت: سود بانک‌ها کاهش یافته اما به هر بانک و شعبه‌ای مراجعه می‌کنیم به دلیل همین کاهش سود حتی حاضر نیستند هیچ وامی به تولیدکنندگان بدهند، در حقیقت بانک‌ها جلوی وام‌ها را گرفته‌اند.
این تولید کننده تصریح کرد: وضعیت تسهیلات بانک‌ها به تولید کنندگان نه تنها هیچ بهبودی نیافته بلکه بسیار بدتر هم شده است، منِ تولید کننده حداقل با همان سود 26 درصد وام را دریافت می‌کردم و به نحوی امورات خود را می‌گذارندم اما الآن حتی حاضر نیستند که وامی به کسی بدهند.
وی در ادامه حضور برندهای درجه سوم ترکیه‌ای در بازار را بزرگترین مشکل تولید پوشاک دانست و گفت: مخالف واردات و رقابت با برندهای خارجی نیستیم اما به شرطی که برندهای خوب وارد بازار شود برندهای درجه سوم مانند "ال‌سی‌وایکیکی" اجناس خود را با هزینه پایینی تولید می‌کنند و بعد آن را در بازار ایران به فروش می‌رسانند بنابراین تولید کننده داخلی نمی‌تواند به دلیل گران تمام شدن هزینه تولیدش با چنین برندهایی رقابت کند.
مروت‌جو در پایان خاطرنشان کرد:‌حضور برندهای درجه سوم و تقلبی نه تنها از قبل کمتر نشده است بلکه بیشتر هم شده و بازار داخلی را به هم می‌ریزد بهتر است شرایطی فراهم شود تا به جای واردات پوشاک تولید شده این برندها با کارخانه‌های داخلی وارد مذاکره شوند و تولید خود برای بازار ایران را به داخل کشور منتقل کنند.

ارسال نظرات