شیخی در گفتگو با «بسیج»:

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نباید ادغام و احیا می‌شد/دولت نمی‌داند با این سازمان چه کند!

عبدالمجید شیخی گفت: نخبگان اقتصادی کشور مثل دکتر حسین عظیمی که گفته بود سازمان مدیریت و بودجه نهاد پوسیده و سنتی است باید سازوکار و محتوا ی این سازمان عوض شود و آدم های جهادی مستقر شوند.
کد خبر: ۸۷۲۰۲۶۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به دوپاره شدن سازمان مدیریت و بودجه توسط دولت یازدهم علی رغم انتقاداتی که به دولت پیشین داشتند اظهار داشت: دولت تلقی خاص از سازمان مدیریت و بودجه دارد این در حالی است که مثل «آفتابه و لگن هفت دست شام و ناهار  هیچی» برای این سازمان مصداق دارد اما مسوولان هنوز نفهمیدند که این سازمان در چه وضعیتی قرار دارد و با آن چه کنند.

وی افزود: نظریه خود را در سه سال گذشته برای تفکیک سازمان مدیریت و بودجه برای رسانه ها ارسال کردم مبنی بر اینکه نیازی به تغییر ساختار مدیریت و برنامه ریزی نیست بلکه نیازمند یک عده مدیر دلسوز و باسواد هستیم که مسلط به مسائل اقتصادی، اجتماعی و جهادی باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت ها باید اصلاح شود افزود: ساختار سازمانی مدیریت و برنامه ریزی با تغییر یک تابلو و ساختمان، تغییرپذیر نیست و با تحت پوشش سازمان ها و تشکیلات مختلف بردن مشکلات اش حل نمی شود بلکه باید الگوی نهادسازی امام خمینی(ره) را در پیش بگیرند هر چند عده ای از اینها اعتقادی به امام ندارند و عملا  به منویات ایشان در راستای ارزشمداری،پشت پا زدند.

شیخی ادامه داد: عملا نتیجه حرف های بنده که  سه سال پیش حرف زدم و بیان کردم که نباید سازمان برنامه و بودجه  ادغام و یا احیا شود، نخبگان اقتصادی کشور مثل دکتر حسین عظیمی که گفته بود سازمان مدیریت و بودجه نهاد پوسیده و سنتی است و اعتقاد داشت که باید سازوکار و محتوا ی این سازمان عوض شود  آدم های جهادی مستقر شوند.

این اقتصاددان در خاتمه افزود: مهم این است که مدیران سازمان برنامه و بودجه باید کار بلد باشند تا بتوانند کار را پیش ببرند  این در حالی است که این سازمان مشکل مدیریتی دارد؛ اینکه سازمان منسجم باشد، تشکیلات مجزای دوگانه یا مستقل باشد زیر زیر نظر معاونت باشد یا سازمانی مستقل به نام سازمان، موسسه، مرکز پژهشکده باشد تفاوت خاصی نیست.

ارسال نظرات