ثبت رکورد ازدحام جمعیت زندانیان در زندان‌های فرانسه

آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت دادگستری فرانسه از ثبت رکورد جدید ازدحام جمعیت زندانیان در زندان‌های این کشور حکایت دارد.
کد خبر: ۸۷۲۰۳۵۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج، آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت دادگستری فرانسه، از ثبت رکورد جدید ازدحام جمعیت زندانیان در زندان‌های این کشور حکایت دارد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، طبق آمار منتشره از سوی وزارت دادگستری فرانسه، تا ابتدای ماه ژوئیه جاری 69 هزار و 375 نفر در زندان‌های فرانسه زندانی هستند حال آنکه ظرفیت زندان‌های این کشور تنها 58 هزار و 311 نفر است.

طبق بیانیه منتشره از سوی «ژان جک اوروآ» وزیر دادگستری فرانسه، این آمار و ارقام آنالیز و تجزیه و تحلیل‌ها در خصوص وخامت وضعیت ازدحام زندان‌ها و بازداشتگاه‌های این کشور را آسانتر می‌کند و نمایانگر ضرورت و لزوم اجرای برنامه ساخت و ساز بازداشتگاه‌های جدید است.

شورای اروپا چندی پیش طی گزارشی در خصوص وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، زندان‌های فرانسه را در زمره بدترین زندان‌های اروپایی از لحاظ شلوغی و ازدحام زندانیان و همچنین نرخ بالای خودکشی زندانیان ارزیابی کرد.

بر اساس گزارش منتشره از سوی شورای اروپا طی ماه مارس گذشته، در رده‌بندی ارزیابی اوضاع زندان‌های 11 کشور، فرانسه در جایگاه هفتم بدترین زندان‌های اروپا از لحاظ تعدد و ازدحام زندانیان قرار دارد.

از لحاظ نرخ خودکشی زندانیان نیز فرانسه در میان دوازده کشوری قرار دارد که شمار موارد خودکشی زندانیان در زندان‌های آن زیاد است.

میزان بالای خودکشی در زندان‌های فرانسه در حالیست که کمیسر حقوق‌بشر شورای اروپا و سازمان نظارت بین‌المللی بر زندان‌ها پیش از این ضمن انتقاد شدید از شرایط بسیار ناگوار این زندان‌ها، موارد بی‌شمار خودکشی زندانی‌ها را از جمله علائم ضعف ساختاری سیستم اداره زندان‌های این کشور اعلام کرده‌اند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر کمیسیون حقوق بشر اروپا تاکنون چندین بار اوضاع زندان‌های فرانسه را تحقیرآمیز، اسفبار و غیر ‌قابل تحمل توصیف کرده‌اند اما با این وجود هیچگونه اقدام ضربتی در این خصوص صورت نگرفته است.

فرانسه در میان 15 کشور اروپایی، بالاترین نرخ خودکشی در زندان‌ها را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که ظرف مدت 50 سال میزان خودکشی در زندان‌های این کشور 5 برابر شده است.

ارسال نظرات