رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

هنر بهترین ابزار برای تبیین جایگاه صفویان در تحکیم پایه حکومت اسلامی وشیعی است

مردم آذربایجان در طول تاریخ از پیشتازان و طرفداران اتحاد ویکپارچگیی سرزمین ایران بوده است که حضور گسترده رزمندگان این خطه در دوران 8 سال دفاع مقدس وخلق حماسه های بی نظیر شاهد خوبی بر این مدعاست.
کد خبر: ۸۷۲۰۴۰۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی در محفل شعر هفته بزرگداشت اردبیل گفت : مردم آذربایجان در طول تاریخ از پیشتازان و طرفداران اتحاد ویکپارچگیی سرزمین ایران بوده است که حضور گسترده رزمندگان این خطه در دوران 8 سال دفاع مقدس وخلق حماسه های بی نظیر شاهد خوبی بر این مدعاست.

وی افزود : مردم اردبیل از بدو تشکیل حکومت اسلامی در سرزمین ایران , به خاندان اهل بیت (ع) ارادت خاصی داشتند و شیخ صفی الدین اردبیلی هم به پیامیر مکرم اسلام (ص) و مولای متقیان مرید خوبی بودند این حلقه اتحاد مرم اردبیل با خاندان شیخ صفی الدین اردبیلی محسوب می شود و مهمترین عامل حمایت مردم آن زمان اردبیل با این خاندان ارادت حاکمان دولت صفوی و مردم به اهل بیت (ع) بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شیخ صفی الدین اردبیلی بعنوان یکی از موثرترین عارف وعالم قرن هشتم هجری در تاریخ از جتیگاه ویژه ای برخوردار است به دلیل اینکه با قیام وظهور او زمینه برای تشکیل حکومت ملی و یکپارچه ایران توسط وی و فرزندانش در قالب مذهب تشیع بر قرار شد.

دشتی گفت : شیخ صفی الدین اردبیلی در سال 700 هجری با انتخاب اردبیل بعنوان پایگاه نشر اسلام , نام اردبیل و ولایتمداری این خطه را برای همیشه در تاریخ اسلام ثبت وضبط کرد وین افتخاری بزرگی برای این دیار محسوب می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با اشاره به همزمانی سفر مقام معظم رهبری به استان با تشکیل حوکمت صفویان درایران گفت : شاید تازمان سفرحضرت آقا به اردبیل کسی جرآت نداشت از خاندان شیخ صفی الدین اردبیلی تعریف و تمجید کند ولی با سفر معظم له به استان اردبیل و تعریف و تمجید از این عارف دینی با عث شد که محققین , پژوهشگران , تاریخ نویسان و اساتید داشنگاهها در مورد این خاندان بیشتر تحقیق کنند و در استان هم این روز بنام روز ملی اردبیل نامگذاری شده است ما از این بابت که مقام معظم رهبری نام اردبیل وخاندان شیخ صفی الدین اردبیلی را دوباره به زبانها انداختند صمیمانه تقدیر وتشکر می کنیم واز دور دست و پیشانی حضرت آقا را می بوسیم.

وی با تمجید از روحیه سلحشوری مردم اردبیل گفت: مردمان مسلمان این خطه از دیرباز حامی دین و نگهبان خوبی از مرزهای جغرافیایی و یکپارچگی ایران بزرگ بوده و در دوران انقلاب اسلامی هم در کنار قیام حضرت امام (ره) بود ندو آلان هم از حامیان و پشتیبانان خوبی برای مقام معظم رهبری هستند.

در این ادامه این مراسم تعدادی از شعرای بسیجی در مدح خاندان صفوی و اردبیل آخرین سروده های خود را قرائت کردند.

ارسال نظرات