استاندار هرمزگان:

سد گابریک با ظرفیت ۲۸۰ میلیون مترمکعب در هرمزگان احداث می‌شود

استاندار هرمزگان از صدور مجوز احداث سد گابریک در شرق استان هرمزگان خبرداد و گفت: این سد با ظرفیت ۲۸۰ میلیون مترمکعب ساخته می‌شود که احداث آن از هدررفت بخشی از روان آب‌ها در استان جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۸۷۲۰۴۸۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جاسم جادری بعد از ظهر امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان با اشاره به وضعیت دشت میناب، اظهارداشت: در تلاشیم تا از محل بانک توسعه اسلامی برای بهبود وضعیت دشت میناب تسهیلاتی اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه است اقدامات جدی و تاثیرگذار در جهت کاهش هدر رفت آب در هرمزگان صورت گیرد بیان‌داشت: با توجه به شرایط استان هرمزگان باید از منابع آب در این استان بهره برداری بهینه داشته باشیم.

استاندار هرمزگان تاکیدکرد: استفاده بهینه از منابع آب در هرمزگان موجب می‌شود تا در فصل گرما با مشکلی برای تامین آب روبه‌رو نشویم.

جادری از صدور مجوز احداث سد گابریک در شرق استان هرمزگان خبرداد و گفت: این سد با ظرفیت 280 میلیون مترمکعب ساخته می‌شود که احداث آن از هدررفت بخشی از روان آب‌ها در استان جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در تصمیم‌گیری‌های حوزه آب باید بازتاب اجتماعی آن در جامعه را مدنظر قرار دهیم، تصریح‌کرد: این شورا باید خروجی مناسب در برطرف کردن مشکلات در بخش آب داشته باشد و نیاز است گزارشی از روند اجرای مصوبات شورا ارائه شود.

جادری تصریح کرد: مکاتبات و پیگیریهای بسیاری صورت گرفت تا مجوز احداث این سد در استان صادر شد و برای سرمایه‌گذاری احداث این سد از بخش خصوصی استفاده می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خواستار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای هرچه زودتر عملیاتی شدن احداث سد گابریک شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار