یادداشت:

همایش آتاائوی گرمی؛ همایشی برای هم‌گرایی استانی در نگاه رسانه‌ای

تلاش بی‌وقفه اصحاب رسانه، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان برای پوشش کامل خبری این همایش قابل تقدیر است، اصحاب رسانه‌ای که در اولین ساعات برگزاری در مراسم حضور پیدا می‌کردند تا از بازتاب خبرها غافل نشوند.
کد خبر: ۸۷۲۰۶۰۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، در سالروز شهادت امام صادق (ع)، مراسم سوگواری با حضور امامان جمعه اردبیل، گرمی و انگوت، فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامي و با شرکت گسترده مردم در زادگاه شهید مرحمت بالازاده در روستای چای گرمی برگزار شد.

آیت‌الله دکتر سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل، با اشاره به اهمیت مجالس عزای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با تبیین موضوع امامت از علما و مبلغان و وعاظ خواستند تا قشر جوان را با محورهای اصلی زندگی امامان معصوم(ع) آشنا کرده و اهداف اصلی دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) را با روشن‌گری خنثی کنند.

امام جمعه اردبيل با اشاره به اینکه در عصر حاضر متاسفانه بسیاری از ارزش‌های دینی و انسانی از طرف مستکبران جهان‌خوار با گسترش سلطه شبکه سازمان‌های بین‌المللی بر سراسر عالم مورد هجوم و تخریب قرار گرفته است، اظهار كرد: اشاعه ابتذال و فساد، نام ترویج فرهنگ و خدمت به جامعه بشری به خود می‌گیرد و دفاع از هویت ملی و ارزش‌های والای انسانی و فرهنگی واپسگرایی، سکون و عقب ماندگی تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: دشمن دین، جوانان ما را مورد هجوم و غارت قرار داده ‌و با انواع شبهات بوسیله ماهواره‌ها و فضای مجازی و توسط افراد مزدور و خائن مطرح می‌کند و گاهی متاسفانه عده‌ای نیز قبول می‌کنند.

امام جمعه اردبيل خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم در مقابل این تهاجمات محکم بایستیم و اینها را تبدیل به فرصت کرده و از حالت تدافعی به حالت تهاجمی حرکت کنیم.

وي با اشاره به مقام با عظمت همه شهدا یاد و خاطره شهید مرحمت بالازاده که روستای چای گرمی زادگاه اوست را گرامیداشتند.

جهاد علمی و فرهنگی و ایجاد دانشگاه فقاهت توسط امام جعفر صادق(ع) از دیگر موضوعات این سخنرانی بود.

در این مراسم حجت‌الاسلام امیدوار امام جمعه بخش انگوت با قدردانی از حضور صمیمانه آیت‌الله عاملی و تقدیر از حضور باشکوه مردمی در این مراسم به حل برخی مشکلات بهداشت و درمان و مشکل مالی کشاورزان منطقه اشاره کرد.

عزاداری و مداحی از ديگر بخش‌هاي اين مراسم بود.

سید یعثوب حسینی، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در گرمی

ارسال نظرات