فواد ایزدی در گفت و گو با «بسیج»:

بازرسان آژانس یا آمریکایی هستند یا آموزش دیده آمریکا

استاد دانشگاه تهران گفت:‌ اعتماد به آژانس یک اشتباه محض بوده و اکنون دیگر پشیمانی سودی ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۱۰۸۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری بسیج، با اشاره به درز برخی از اطلاعات هسته ای کشور از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: این نهاد تنها در ظاهر یک سازمان بین‌المللی است اما در عمل کاملا در راستای خواسته های دشمنان ملت ایران حرکت می کند.
 
وی با بیان اینکه عملکرد این سازمان تاکنون نشان داده که هرگز اسرار و اطلاعات محرمانه ایران را حفظ نمی کند، ادامه داد: همیشه اسراری که به آنها سپرده شد به اطلاع آمریکایی‌ها و غربی ها رسیده است.
 
ایزدی با اشاره به اینکه از سال 1980 مسئولان بازرس در آژانس یا آمریکایی بوده و یا در آمریکا آموزش دیده‌اند، گفت: آژانس یک نهاد بی‌طرف بین‌المللی نیست بلکه نهادی است که نسبت به ما یک عملکرد خصمانه داشته و دارد.
 
استاد دانشگاه تهران با اذعان به اینکه با اجرایی شدن برجام شاهد نفوذ بیشتر این نهاد در کشور بوده‌ایم، افزود: با توجه به عقبه  ای که از این نهاد شاهد بودیم این اعتماد به آنها یک اشتباه محض بوده و اکنون دیگر پشیمانی سودی ندارد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با اظهار تاسف از اینکه مسئولان دولتی در اجرای برجام به شروط مقام معظم رهبری توجه لازم نداشتند، تصریح کرد: رهبری اذعان داشتند که که مسئله برجام ساختارهای متعددی دارد و اکنون یکی از این ساختارها به قدرت رسیدن آژانس است و دیگر نمی توان کاری از پیش برد.
ارسال نظرات