عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:

عدم هماهنگی عرضه و تقاضا خطر افزایش قیمت ارز را به دنبال دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بانک مرکزی هم اکنون که بانکها در حال خرید و فروش ارز آزاد هستند، باید با اتخاذ سیاست های درست، عرضه و تقاضا را هماهنگ کند تا ابزار افزایش قیمت ارز فراهم نشود.
کد خبر: ۸۷۲۱۱۷۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به آزادسازی خرید و فروش ارز با نرخ آزاد توسط بانکها اظهار داشت: ما می توانیم به دنبال سیاست تک نرخی شدن ارز با شیم چراکه تک نرخی شدن ارز محاسناتی همچون از بین رفتن فساد و رانت خواری در بازار ارز می شود.

وی با بیان اینکه تعیین نرخ ارز ارتباط مستقیم با تزریق ارز از سوی بانک مرکزی به بازار دارد، افزود: همیشه نرخ دوم ارز از سوی بانک مرکزی مشخص شده بنابراین بانک مرکزی می تواند نقش ویژه ای در تک نرخی شدن ارز ایفا کند. نکته مهم این است که بانک مرکزی هم اکنون که بانکها در حال خرید و فروش ارز آزاد هستند، باید با اتخاذ سیاست های درست، عرضه و تقاضا را هماهنگ کند تا ابزار افزایش قیمت ارز فراهم نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به افزایش تقاضا برای خرید ارز اشاره کرد و گفت: این موضوع قطعا افزایش قیمت ارز را به دنبال دارد مگر اینکه بانک مرکزی بتواند میزان عرضه ارز را با تقاضا هماهنگ کند و یا حتی عرضه را از تقاضا پیشی بدهد که در این صورت حتی می توان شاهد کاهش قیمت هم بود.

ارسال نظرات