واکنش ترکی به اظهارات وزیر بهداشت در گفتگو با«بسیج»:

وزیر بهداشت فکر می کند همه مثل خودش ثروتمندند

ترکی در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر وجود افکار سوسیالیستی در ذهن برخی تصمیم گیرندگان حوزه بهداشت و درمان گفت: وزیر بهداشت وضعیت مالی خوبی دارد و فکر می کند اوضاع مالی مردم هم خوب است.
کد خبر: ۸۷۲۱۲۵۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه افکار سوسیالیستی هنوز در ذهن برخی از تصمیم گیرندگان رسوباتی دارد و معتقدند که حوزه سلامت حاکمیتی است و نباید اجازه ورود بخش خصوصی را داد گفت: وزیر بهداشت تمام بودجه طرح تحول سلامت را فقط در بخش دولتی هزینه کرده است و باید گفت این اظهارات ایشان با حرف های خودش تناقض دارد.

وی افزود: اگر وزیر بهداشت معتقد به تقویت بخش خصوصی است پس چرا در این طرح تحول سلامت اکثر پول هایی که در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شد را در بخش دولتی و بیمارستان های دولتی هزینه کرد؟! به نظرم بهتر بود بخشی از بودجه را در اختیار بخش خصوصی و بیمه ها قرار می داد تا مشکلات حل شود.

ترکی ادامه داد: اگر کسی بخش خصوصی را خراب می کند این خود وزیر بهداشت و درمان است نه کسی دیگر، البته واگذاری و خرید خدمات از بخش خصوصی برای مردم اشکالی ندارد اما اینکه ما همه چیز را به دست بخش خصوصی دهیم بحث دیگری است که مشکل ایجاد می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وزیر بهداشت در اقدامی عجیب و غریب متخصصان سونوگرافی زنان را مجبور به دیدن سه ماه آموزش تخصصی کرده است درحالیکه این متخصصان 4 سال برای این کار زحمت کشیده اند و رها کردن درس و مطب و درمانگاه برای دیدن آموزش کاری بیهوده است، متأسفانه آقای وزیر بهداشت در این مدت کارهای عجیب و غریبی را دنبال می کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه همه مردم توانایی پرداخت هزینه های بیمارستان های خصوصی را ندارند گفت: به نظر می رسد آقای وزیر بهداشت چون خودش وضعیت مالی خوبی دارد فکر می کند اوضاع مالی مردم هم خوب است و از عهده پرداخت هزینه های بیمارستان های خصوصی برمی آیند که اینگونه اظهار نظر می کند؛ در شهرستان های محروم مردم از بسیاری از خدمات که باید در دسترسشان باشد محروم بوده و اذیت می شوند در بیمارستان های دولتی محدودیت هایی وجود دارد و امکانات نیست و وقتی مردم به بخش خصوصی مراجعه می کنند با افزایش تعرفه و درصد بالای هزینه و مشکلات فراوانی مواجه می شوند.

ارسال نظرات