رئیس بسیج اصناف استان زنجان:

افتتاح مرکز فرهنگی عفاف و حجاب در زنجان

در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، مرکز فرهنگی عفاف و حجاب با همکاری مرکز فرهنگی و هنری منهاج افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۲۱۳۷۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس بسیج اصناف استان زنجان گفت: بسیج اصناف استان زنجان با محوریت احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین رسیدگی به وضعیت حجاب و عفاف، برنامه‌های مختلفی را در استان زنجان اجرایی کرده است.

علیرضا حیدری افزود: در همین راستا در هفته عفاف و حجاب 30 نفر از افراد مروج فرهنگ عفاف و حجاب در حوزه اصناف که شامل اصناف بازاریان، آرایشگران، فروشندگان لباس بودند، تقدیر شد.

وی اظهار کرد: مقابله با پدیده بدحجابی نیازمند همکاری همگان است.

رئیس بسیج اصناف استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در زمینه طرح متحدالشکل کردن لباس‌های بانوان فروشنده در خدابنده تصریح کرد: افراد فعال در این واحدها از یک لباس‌ها و یونیفرم‌های مشخص استفاده می‌کنند که در تلاش هستیم، این طرح را در زنجان نیز اجرایی کنیم.

حیدری با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، مرکز فرهنگی عفاف و حجاب با همکاری مرکز فرهنگی و هنری منهاج افتتاح شده است، تصریح کرد: این اقدام برای ارائه الگوهای برتر در زمینه عفاف و حجاب شامل چادر، روسری، مقنعه افتتاح شده و آغاز به کار کرده است.

رئیس بسیج اصناف استان زنجان همچنین از تشکیل کمیته بانوان در حوزه اصناف و بازار خبر داد و گفت: این کمیته نیز با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان در زمینه طراحان لباس و پوشاک مشکلی نداریم، گفت: گسترش شبکههای ماهواره‌ای و الگوبرداری از این شبکه‌ها منجر به گسترش پوشش‌های ماهواره‌ای شده است.

رئیس بسیج اصناف استان زنجان با بیان اینکه پوشش‌های نامناسب در شبکه‌های ماهواره‌ای موجب الگوبرداری از آنها شده است، افزود: متاسفانه برخی از پوشاکی که از سوی افراد استفاده می‌شود، تطابقی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد.

حیدری با اشاره به اینکه بسیج اصناف فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه اصلاح نحوه پوشش در جامعه انجام می‌دهد، تصریح کرد: گسترش شبکه‌های اجتماعی و الگوسازی نادرست در این شبکه‌ها موجب شده که افراد برخی از پوشش‌های ناشایست را برگزیده و به آنها روی بیاورند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با پدیده بدحجابی نیازمند همکاری همگان است، گفت: همه افراد جامعه باید در این زمینه احساس مسؤولیت کرده و همکاری‌های لازم را انجام دهند.

ارسال نظرات