حجت‌الاسلام محققیان در گفت و گو با «بسیج»:

ادعای روحانی درباره عزت، با گزاره‎های دینی منافات دارد

این استاد حوزه گفت: آقای روحانی حتی اگر انگیزه‎های دنیاگرایانه نیز داشته باشد نباید این گونه صحبت کند و جمله او که بیان کرده برجام برای ما عزت آورد؛ با گزارههای دینی و مبانی دینی کاملا منافات دارد.
کد خبر: ۸۷۲۱۴۴۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
حجت‌الاسلام  محمود محققیان نویسنده و استاد حوزه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص ادعای عجیب رئیس جمهور مبنی بر اینکه برجام برای ما عزت آورده است، بیان کرد: این دولت از همان ابتدا که روی کار آمده پر از حاشیه بوده و نتوانسته از این حواشی خارج شود که این در شان خود آقای روحانی و این نظام نیست، بنده نیز اشکالات را بیشتر متوجه برخی از اطرافیان آقای روحانی می‎دانم که به او مشاوره می‎دهند.

محققیان با بیان اینکه همه دلسوزان تعجب می‎کنند که چنین کلماتی را از زبان رئیس جمهور بیان می‎شود عنوان کرد: آقای روحانی حتی اگر انگیزه‎های دنیاگرایانه نیز داشته باشد نباید این گونه صحبت کند و جمله او که بیان کرده برجام برای ما عزت آورد، با گزاره های دینی و مبانی دینی کاملا منافات دارد.


آیا شعار "عبور از رکود" و "حل صد روزه مشکلات" نیز توخالی است؟

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه با شعارهای توخالی نمی‌شود مقابل قدرت‌های بزرگ بایستیم، با بیان اینکه منظور آقای روحانی از این شعارها چیست؟ تصریح کرد: آیا این شعاری که امام راحل بیان کردند که امریکا نمی‎تواند هیچ غلطی کند توخالی است یا اسرائیل غده سرطانی است، اگر منظور رئیس جمهور شعارهای امام راحل است باید گفت درست نیست چرا که امام با عمل کردن به همان شعارها جلوی امریکا و قدرت‎های بزرگ دنیا ایستادند.

این استاد حوزه در ادامه این مطلب بیان کرد: گویا آقای روحانی شعار حل مشکلات در 100 روز را یادشان رفته است، شعار عبور از رکود که هر ساله توسط او و دولتمردان سر داده می‎شود آیا این شعارها نیز توخالی بود؟ اگر منظور آقای روحانی این شعارهای توخالی خودشان است درست بیان کرده و باید گفت با این شعارها نمی‎توان مقابل قدرت‎های بزرگ ایستاد.


آیا آزادی اندیشه توقیف رسانه‎های منتقد دولت است؟

محققیان در خصوص بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور که بیان کرده بود معنی انقلابی بودن، یعنی داشتن ملتی آزاد همراه با آزادی اندیشه، بیان و نقد و انتقاد با اشاره به اینکه محرمانه بودن در این دولت باب شده اظهار داشت: آقای روحانی ابتدا به مردم توضیح دهد در این دولت چه می‎کند تا سپس مردم بتوانند آزادی اندیشه برای نقد درست داشته باشند.

وی در ادامه این مطلب با اشاره به شکایت‎های دولت از مطبوعات توضیح داد: تعریف دولت از آزادی اندیشه فقط در خصوص رسانه‎هایی است که تعریف و تمجید از دولت می‎کنند و اتفاقا در دولت آقای روحانی نقادها آزاد نیستند و نشریات منتقد دولت یکی پس از دیگری توقیف می‎شوند؛ چرا آدرس غلط به مردم می دهند؟ اگر آزادی اندیشه این است پس سایر دولت‎های دیکتاتور چه کاری انجام می‎دهند؟

این استاد حوزه در خاتمه با بیان اینکه این نوع اظهارات روحانی موجب پرسش گری مردم در این زمینه از طیف روحانییت و طلبه در جامعه شده است خاطرنشان کرد: این نوع حرف زدن و عمل کردن دولت به ضرر دین و کشور تمام می‎شود و  به دولت توصیه می‎کنم که در این فرصت باقی مانده وقت خود را صرف کار و خدمت برای مردم بکند و آدرس غلط به مردم نمی‎داد.
ارسال نظرات