خبرهای داغ:

لزوم ترمیم و بهبود وضعیت اتوبوس‌های شهری

عضو شورای شهر اهواز گفت: با توجه به گرمای شدید هوا در فصل تابستان، شهرداری اهواز باید فورا برای ترمیم ایستگاه‌ها اتوبوس و ایجاد امکانات در ایستگاه‌ها و همچنین بهبود وضعیت اتوبوس‌های شهری اقدام کند.
کد خبر: ۸۷۲۱۴۶۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

حسین حیدریدر گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، منطقه خوزستان، در خصوص اقداماتی که اظهار کرد:‌ با توجه به گرمای شدید هوا در اهواز، لازم است اقدامات کوتاه مدت و بلندمدتی برای مقابله با گرمای هوا از سوی شهرداری اهواز انجام شود. ایجاد فضای سبز شهری و همچنین کمربند سبز اهواز از اقدامات بلندمدت و یکی از موارد موثر است که متاسفانه در این خصوص دستگاه‌های مختلف به تعهدات خود عمل نکرده اند.

وی افزود:‌ در خصوص اقدامات کوتاه مدت نیز لازم است شهرداری تمهیداتی در معابر شلوغ و پرتردد برای شهروندان در نظر بگیرد؛ در این جهت می‌توانند پنکه‌های آب‌پاش یا دیگر تجهیزات خنک کننده را در معابر قرار دهند تا سلامت شهروندان در گرمای شدید هوا حفظ شود.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به لزوم توجه شهرداری به ایجاد تمهیدات رفاهی لازم در هوای گرم عنوان کرد: جای سوال و انتقاد از شهرداری اهواز وجود دارد که چرا این امکانات و تمهیدات را در سطح شهر فراهم نکرده است؛ درگذشته آب سردکن‌هایی در سطح شهر وجود داشت که اکنون مشاهده نمی‌شود. هرچند ممکن بود این آب‌سردکن‌ها از لحاظ بهداشتی دارای مشکلاتی باشند و به همین جهت باید آب سردکن‌های بهداشتی و با سازگاری بیشتری در سطح شهر فراهم شود.

وی با بیان اینکه در ایستگاه‌های اتوبوس و همچنین اتوبوس شهری مشکلاتی وجود دارد، گفت: در سه سال گذشته هیچ یارانه‌ای در خصوص حمل و نقل، خرید اتوبوس، یارانه بلیط و مکانیزه کردن ایستگاه‌ها از سوی دولت به شهرداری ارایه نشده است. دولت در این سال‌ها هیچ کمکی به شهرداری نکرده است و حتی استانداری نیز از محل اعتبارات عمرانی استان کمکی به پروژه های عمرانی شهرداری نکرده است.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد:‌ دولت در بخش حمل و نقل حتی به تعهدات خود عمل نکرده است؛ در سال 94 تنها 10 درصد از تعهدات خود در پروژه قطار شهری را پرداخت کرده و حدود 100 میلیارد تومان در این خصوص برای مترو پرداخت کرده است.

حیدری اظهار کرد: ‌خرید هر اتوبوس در سال های گذشته 100 میلیون تومان بوده ولی اکنون هزینه خرید هر اتوبوس به 500 تا 600 میلیون تومان رسیده است و در این شرایط، قطعا بهبود ناوگان حمل و نقل شهری نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است. در حال حاضر شهرداری به دلیل اینکه قادر به خرید اتوبوس نیست، کارگاه‌هایی برای بازسازی اتوبوس‌های خط واحد در نظر گرفته است و در این کارگاه ها تعمیرات و بازسازی اتوبوس ها و حتی تعمیر ایستگاه‌های اتوبوس نیز انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ‌در خصوص کمبود امکانات ایستگاه‌های اتوبوس و همچنین وضعیت حمل و نقل شهری تذکراتی به شهرداری دادیم ولی علی‌رغم تذکرات، هیچ اقدامی انجام نشد. شهرداری می‌توانست در بخش حمل و نقل بهتر از این وضعیت کار کند.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد:‌ با توجه به گرمای شدید هوا در فصل تابستان، شهرداری اهواز باید فورا برای ترمیم ایستگاه‌ها اتوبوس و ایجاد امکانات در ایستگاه‌ها و همچنین بهبود وضعیت اتوبوس‌های شهری اقدام کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها