فاطمه آلیا در گفتگو با «بسیج»:

شعارزدگی شورای انقلاب فرهنگی هزینه بالایی دارد

نماینده سابق مجلس گفت: الان کار در حوزه فرهنگ فقط بخش نامه ای و کلیشه ای شده و همه چیز ظاهری و در شعار خلاصه می شود، اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مبتلا به شعار زدگی شود هزینه بالایی برای جامعه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۲۲۰۸۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
فاطمه آلیا نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به هشدار های مکرر رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل فرهنگی گفت: حتی وقتی ما به بحث برجام می پردازیم و به نگاه های منتقد و موافق و مخالف، همه اینها وابسته به نگرشها است و دقیق که شویم به بحث فرهنگ غالب بر سیاست می رسیم.

وی افزود: د ر درجه اول متولیان فرهنگی و کسانی که این مسئولیت ها را بر عهده می گیرند یا داوطلب می شوند باید فکر کنند، اگر کسی شخصیت فرهنگی نداشته باشد کار سخت می شود، الان کار در حوزه فرهنگ فقط بخش نامه ای و کلیشه ای شده و همه چیز ظاهری و در شعار خلاصه می شود.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: نکته بعدی این است که ما واقعا به قرارگاه فرهنگی نیاز داریم، در بحث دفاع مقدس قرارگاهی بود و فرماندهی مشخص، الان در بحث جنگ نرم هم همین طور و در بحث فرهنگی هم به همین شکل، البته آخر این بحث ها ممکن است که منتهی به یک کانون یا نهادی به نام شورای عالی انقلاب فرهنگی شود که در راس آن رئیس جمهور قرار دارد.

آلیا اظهار داشت: اساتید حوزه و دانشگاه در این نهاد هستند و کمیسیون های موثر مجلس و شخصیت های حقیقی و حقوقی و فرهنگی در آنجا حضور دارند و در آنجا باید جدی تر بحث شده تصمیم گیری و عمل شود، اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مبتلا به شعار زدگی شود هزینه بالایی برای جامعه خواهد داشت.

ارسال نظرات