حضرت معصومه همچون حضرت زینب(س) عالمه غیرمعلمه بود

جشن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و بزرگداشت روز دختر با قرائت زیارت عاشورا در ناحیه عشایری ناحیه مقاومت بسیج استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۲۳۳۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در این جشن با شکوه، مسئول روابط عمومی ناحیه عشایری استان با تبریک میلاد کریمه اهلبیت و روز دختر، گفت: مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اول ذیعقده روز تولد حضرت معصومه (سلام الله علیها) به نام «روز ملی دختران » نامگذاری گردیده است.

سیدداود موسوی ضمن تبریک این روز گرامی به همه دختران سرزمین سبز اسلامیمان، اظهار کرد: امیدواریم این نامگذاری، منشأ ارزشمندی برای توجه، تفکر، تصمیم سازی و اقدامات پرخیر و پربرکت برای این بخش مهم و سرنوشت ساز از جامعه باشد.

موسوی، ادامه داد: این بانوی بزرگوار، از همان آغاز، در محیطی پرورش یافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضایل اخلاقی آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی و پاکدامنی و نیز یاد خدا، از صفات برجسته این خاندان پاک سیرت و نیکو سرشت به شمار می رفت .

موسوی در ادامه بیان داشت:حضرت معصومه (سلام الله علیها) در خاندانی که سرچشمه علم و تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت. پس از آنکه پدر بزرگوار آن بانوی گرامی به شهادت رسید، فرزند ارجمند آن امام، یعنی حضرت رضا (علیه السلام) عهده دار امر تعلیم و تربیت خواهران و برادران خود شد و مخارج آنان را نیز بر عهده گرفت.

وی، گفت: در اثر توجهات زیاد آن حضرت، هر یک از فرزندان امام کاظم (علیه السلام ) به مقامی والا دست یافتند و زبانزد خاص و عام، گشتند. و بدون تردید بعد از حضرت رضا (علیه السلام ) در میان فرزندان امام کاظم(علیه السلام )، حضرت معصومه (سلام الله علیها ) از نظر علمی و اخلاقی، والا مقام ترین آنان است.

مداح و ذاکر اهلبیت ادامه داد: این حقیقت از اسامی، لقب ها، تعریف ها و توصیفاتی که ائمه اطهار (علیه السلام) از ایشان نموده اند، آشکار است و این حقیقت روشن می سازد که ایشان نیز چون حضرت زینب (سلام الله علیها) "عالمه غیر معلمه" بوده است.

مسئول روابط عمومی ناحیه عشایری در ادامه بیان داشت: حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) مظهر فضایل و مقامات است. روایات معصومان (علیهم السلام)، فضیلت ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می دهد.

وی، گفت: امام صادق (علیه السلام) در این باره می فرمایند: آگاه باشید که برای خدا حرمی است و آن مکه است؛ و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است. و برای امیر مومنان حرمی است و آن کوفه است. بدانید که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشید که قم، کوفه کوچک ماست، بدانید بهشت هشت دروازه دارد که سه تای آن ها به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسی، در آن جا رحلت می کند که با شفاعت او، همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند .و حضرت معصومه (سلام الله علیها ) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشیع است و مقام علمی بلندی دارد.

گفتنی است: در پایان این جشن با شکوه که همراه با زیارت عاشورا بود، با پهن شدن سفره نذری کریمه اهل بیت سلام الله علیها از عاشقان به حضرت معصومه سلام الله علیها پذیرایی بعمل آمد.

ارسال نظرات