عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی کشورمطرح کرد:

تبادل اعطای تسهیلات در بین بانک های استانی

بانک‌های عامل در استان‌هایی که منابع مالی مناسبی دارند می‌توانند به استان‌هایی که منابع مالی بانک‌ها محدود است، کمک کرده و تسهیلات ارائه کنند.
کد خبر: ۸۷۲۲۴۰۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کمال‌الدین پیرمؤذن در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل که در سالن شهیدباهنر استانداری اردبیل برگزار شد اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده معاون اول رئیس جمهور وظیفه دارم هر هفته در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌های کشور حضور یافته و عملکرد بانک‌ها را در راستای کمک به بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید دوباره در استان‌ها بررسی کرده و به آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گزارش داده تا در راستای رفع مشکلات اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی گفت: یکی از مؤلفه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی، فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل در کشور است که قطعا با این کار و حمایت از تولیدات داخلی، مشکلات اشتغال جوانان برطرف شده و اقتصاد کشور نیز وابسته به خارج نخواهد بود که در این راستا بانک‌های عامل باید تلاش داشته باشند در کمترین زمان ممکن نسبت به پرداخت تسهیلات حمایتی به واحدهای تولیدی راکد اقدام کنند.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی کشور افزود: اولین مصوبه مدیران عامل بانک‌های کشور در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، خودداری از تملک واحد تولیدی بدهکار به بانک خواهد بود که در رابطه با اعطای تسهیلات نیز،‌ بانک‌های عامل در استان‌هایی که منابع مالی مناسبی دارند می‌توانند به استان‌های که منابع مالی بانک‌ها محدود است، کمک کرده و تسهیلات ارائه کنند.

پیرمؤذن تصریح کرد: 96 درصد واحدهای تولیدی کشور در ردیق صنایع کوچک و متوسط قرار دارند که راه‌اندازی و فعالیت دوباره این واحدها کمک مناسبی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصادی دارد که دولت در زمان پساتحریم نیز، فعالیت جهادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را به یکی از اصلی‌ترین وظایف خود تبدیل کرده است.

در ادامه این جلسه استاندار اردبیل نیز اظهار داشت: جلسات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به طور منظم هفته‌ای یکبار در اردبیل برگزار می شود که در جلسات آینده مدیران بانک‌های عامل استان اردبیل، گزارش‌های خود را مبنی بر اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال را در جلسات ارائه می‌کنند.

مجید خدابخش افزود: راه‌اندازی و احداث پروژه‌های کوچک و متوسط تولیدی به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل با جدیت دنبال می‌شود که دولت برای امسال راه‌اندازی 7 هزار و 500 واحد تولیدی در کشور را در دستور کار خود قرار داده که امیدواریم استان اردبیل نیز سهم مناسبی در این رابطه داشته باشد.

ارسال نظرات