نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی:

عملیات پروژه پایاب سد خدافرین با جدیت دنبال می شود

اجرای پروژه آبی کردن اراضی پایاب سد خداآفرین که در عرصه مراتع انجام می‌شود به نحوی در اجرای فازهای عملیاتی پروژه عمل شود تا از سطح تولیدات دامی و لبنی به علت کاهش سطح مراتع که چراگاه دام‌های عشایر است کاهش نیابد.
کد خبر: ۸۷۲۲۴۱۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صدیف بدری در نشست مشترک تعدادی از نمایندگان استان و مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل با عشایر منطقه اظهار داشت: با توجه به نقش موثری که در طول تاریخ عشایر غیور و سلحشور در حراست و حفاظت از آبرو و حیثت و ناموس کشور داشتند باید از این قشر حمایت‌های لازم انجام شود.

وی افزود: همه ما نمایندگان استان عضو شورای فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی هستیم و تمامی سعی و تلاش ما بر این اصل استوار است که مسائل و مشکلات عشایر را از پیش رویشان برداریم تا با خیالی آسوده بتوانند نقش خود را در تولید گوشت و لبنیات به بهترین نحو ممکن ایفا کنند.

بدری بیان کرد: اجرای پروژه آبی کردن اراضی پایاب سد خداآفرین که در عرصه مراتع انجام می‌شود به نحوی در اجرای فازهای عملیاتی پروژه عمل شود تا از سطح تولیدات دامی و لبنی به علت کاهش سطح مراتع که چراگاه دام‌های عشایر است کاهش نیابد یعنی با محوریت تولید نه به صورت معیشتی طرح‌های تولیدی اجرا شود و هم اقتصاد عشایر تقویت و نیز با کاهش مراتع زنجیره اکوسیستم و قوانین زیست محیطی بهم نخورد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این امر یعنی ایجاد تعادل در عرصه‌های ییلاق و قشلاقات که با کاهش گستره قشلاقات عشایر به خودی خود ییلاقات هم فلسفه وجودی خود را از دست خواهند داد که با برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه می‌شود جلوی این آسیب ها را گرفت.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات انجام یافته در راستای تولید و اقتصاد که همواره باید با محوریت اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل اجرا شود، گفت: یکی از مهمترین شاخصه‌هایی که در دشت مغان می بایست بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تبدیل اراضی دیم و کم بازده به اراضی حاصلخیر وآبی است که با تحقق این امردر کنار افزایش تولید در واحد سطح شاهد مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به مهد تولید خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ابراز امید واری کرد با همکاری و همیاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار و نماینده ولی فقیه در استان شاهد بهره‌برداری هرچه زود تر از اراضی پایاب سد خداآفرین باشیم.

ارسال نظرات