همزمان با سالروز ولادت امام رضا‌(ع)؛

نهمین جشنواره «زیر سایه خورشید» با رویکرد توجه به محرومان برپا می شود/وحدت شیعیان و اهل سنت یزد منسجم تر از گذشته

رئیس هئیت انصار ولایت یزد گفت: رویکرد نهمین جشنوراره زیر سایه خورشید با توجه به صفت «معین الضعفای» امام رعوف علیه السلام و با توجه به دستور مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر توجه به اقشار مستضعف و محرومان، توجه بیشتر به محرومان جامعه است.
کد خبر: ۸۷۲۲۴۹۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ رئیس هیئت انصار ولایت یزد عصر دیروز در نشست نهمین جشنواره «زیر سایه خورشید» اظهار کرد: امسال نهمین سال برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید است و این جشن امروز به یک جریان بزرگ فرهنگی تبدیل شده است.
حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، عنوان کرد: این جشنواره در همه استان‌های کشور در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود و علاوه بر آن بسیاری از کشورهای دیگر نیز این جشن را در دهه کرامت برگزار می‌کنند.
رئیس هئیت انصار ولایت یزد خاطرنشان کرد: جشن بزرگ زیر سایه خورشید در کشورهای استرالیا، برخی کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی برگزار می‌شود و این برگزارکنندگان این جشن و خادمان حرم رضوی به عنوان مهمانان اصلی این برنامه در واقع سفیران رفعت، رحمت و اندیشه امام رضا‌(ع) هستند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه فرهنگ رضوی و انتشار معنویت از پایتخت معنوی به سرارسر عالم تشیع عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ زیارت از راه دور و توجه دادن قلوب مسلمین به آستان مقدس رضوی باعث تقرب معنوی و افزایش نشاط اجتماعی می شود به طوری که در سال های گذشته شاهد شور و شوق مردم در استقبال از خدام و ایجاد صفا و صمیمی در دل مردم بوده ایم.
مهدوی نژاد افزود: برگزاری جشن هایی جون زیر سایه خورشید قطعه اثرات روحی، اجتماعی و معنوی مثبتی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.
رئیس هئیت انصار ولایت یزدبا بیان اینکه رویکرد نهمین جشنوراره زیر سایه خورشید با توجه به صفت «معین الضعفای» امام رعوف علیه السلام و با توجه به دستور مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر توجه به اقشار مستضعف و محرومان، توجه بیشتر به محرومان جامعه است اظهار کرد: سعی شده در سفرها، بازدیدها و ملاقات های خدام در استان یزد به گونه برنامه ریزی شود که مسئله توجه به محرومان در اولویت اول قرار گیرد.
مهدوی نژاد بازدید از مناطق محروم و خانواده های نیازمند، گلریزان زندانیان، اهدای جهیزیه را از جمله برنامه های شاخص جشنواره عنوان کرد و افزود: امیدواریم با توجه به رویکرد جشنواره مسئولان استان توجه ویژه تری به این جشنورا هداشته باشند.
وی در پایان گفت: با توجه به وجود وحدت بخش امام رضا علیه السلام به عنوان محور وحدت مذاهب در ایران و تقویت وحدت در استان امسال به صورت قوی تر جلسات هم اندیشی و برنامه های شیعیان و اهل سنت یزد به صورت منسجم تر برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات