رئیس شورای شهر زنجان:

تصویب برخی از بندهای اقتصاد مقاومتی در اداره مدیریت شهری شورای شهر زنجان

در شورای شهر زنجان طرح اجرایی کردن برخی از بندهای اقتصاد مقاومتی در اداره مدیریت شهری تهیه و به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۳۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس شورای شهر زنجان در اجلاس مشترک مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استانها و شهرهای مراکز استانها با اشاره به تدوين پروژه هاي شاخص شهري گفت: اجراي 10 پروژه شاخص شهري در دستور كار شهرداري زنجان قرار دارد.

سعید امیدی امروز با تاکید بر اینکه با توجه به اسناد بالادستی نظام و اصل 44 قانون اساسی و برنامه اقتصاد مقاومتی سهیم کردن شهروندان در اداره امور مملکتی به عنوان رکن اساسی مطرح است اظهار داشت: مسیر حرکتی کشور باید به سمت استفاده از ظرفیت شوراها و شهرداریها در راستای اداره بهتر امور محلی و شهری پیش رود.

وی به راهبردهای اصلی نظام که توجه به ظرفیت داخلی در راستای توسعه تولید و صنعت است اشاره کرد و افزود: شهرداریها و شوراها ظرفیت گسترده‌ای برای پیشبرد راهبردهای تعیین شده دارند.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه در حال حاضر موضوع بیکاری و اشتغال از جمله دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان است ابراز کرد: باید از ظرفیت شهرداری و شورا در توسعه صنعت زنجان به‌کارگیری شود.

وی با تاکید بر نام‌گذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل عنوان کرد: اعضای شورا با مراجعه به کارنامه کاری خود می‌توانند از میزان عملیاتی کردن این شعار در اجرای برنامه‌های خود اطلاع یابند.

امیدی با اشاره به اینکه در طرحهای ملی سیاست اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد برای اداره کشور است بیان کرد: در شورای شهر زنجان طرح اجرایی کردن برخی از بندهای اقتصاد مقاومتی در اداره مدیریت شهری تهیه و به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به طرح مورد مطالعه و تصویبی شورای شهر زنجان 16 بند از 24 بند اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در بخش مدیریت شهری قابلیت پیاده‌سازی دارد.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه اجرا و پیاده‌سازی 16 بند مذکور در مدیریت شهری در دستور کار شورا و شهرداری زنجان قرار دارد، یادآور شد: شفافیت، پاسخگویی و شهروند محوری از جمله رویکردهای اصلی شورای شهر مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره و شاخص از جمله اولویتهای اصلی شورای چهارم در پایان عمر کاری خود است تصریح کرد: در حال حاضر 10 پروژه شاخص در بودجه امسال شهرداری زنجان تعریف شده است.

امیدی با تاکید بر اینکه گردهمایی اعضای شوراهای شهر و استانها می‌تواند در انتقال تجربیات و اتخاذ رویکردهای نوین در مدیریت شهری تاثیر قابل توجهی داشته باشد خاطرنشان کرد: اجلاس مشترک مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استانها و شهرهای مراکز استانها در پیشبرد نظام شورایی تاثیرگذار است.

ارسال نظرات