امام جمعه موقت خرم آباد گفت

سوء استفاده مسئولان نظام اسلامی از بیت المال بر خلاف مکتب حضرت علی (ع) است

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: سوء استفاده مسئولان نظام اسلامی از بیت المال بر خلاف مکتب حضرت علی (ع)و نهج البلاغه است.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۵۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد که در مصلای الغدیر این شهر اظهار کرد: بنابراین مسئولی که از بیت المال به نفع خود، خانواده، بستگان و یا حزبش سوء استفاده کند دشمن امام علی (ع) است.
وی به دیدار اخیر جمعی از اقشار مختلف از شش استان کشور از جمله لرستان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در این دیدار معظم له ضمن مروری بر مطالبات یکی دو سال اخیر خود تجربه برجام را بیانگر این دانستند که مذاکره با آمریکا چیزی جز خسارت نتیجه ای نداشته است و آمریکا بازهم به بدعهدی و بدقولی های خود ادامه می دهد.
امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب برجام در اقتصاد داخلی هم تاثیری نداشته است، گفت: موضوع دیگری که رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با اقشار مختلف مردم مطرح کردند مسئله معیشت مردم بود و فرمودند که مسئولان باید جلوی اشرافی گری که بلای جان کشور است را بگیرند.
متقی نیا اضافه کرد: نیاز یک کشور اسلامی مقابله با اشرافی گرایی است؛ بنابراین مردم از هر قشر و جناحی منتظر مقابله و برخورد با فساد و اشرافی گری هستند و البته رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند که مردم منتظر برخورد با مسئولان دارای فیش های حقوقی نجومی هستند.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب مقابله با مفاسد و جلوگیری از گسترده شدن مفاسد بوده، تصریح کرد: مسئولان استان لرستان از جمله رئیس سازمان بازرسی و رئیس دادگستری ومتولیان برخورد با مفاسد بدانند که باید جلوی فساد و گسترده شدن فساد را به عنوان یکی از تاکیدات رهبر انقلاب، بگیرند.
امام جمعه موقت خرم آباد، گفت: بیان مطالبات رهبر معظم انقلاب یک وظیفه دینی است و از طرفی امر به معروف و نهی از منکر رسالت تریبون نماز جمعه است و با این حال آنچه که در تریبون نماز جمعه در مورد برخورد با فساد مطرح می شود موضوعی فراتر از جناح های سیاسی است.
متقی نیا اضافه کرد: مردم خواستار برخورد با دستگاههایی هستند که با جاده ها و ساختمان ها و با عمران و آبادنی کوچه ها و معابر سر و کار دارند و درآمدهایی بر خلاف قانون داشته اند.
وی بیان کرد: همچننین هیات مدیره هایی به عنوان زیر مجموعه سازمان های دولتی و عمومی وجود دارند که مسئولانی بر خلاف قانون در این شرکت ها عضو بودند و علاوه بر حقوق خود دریافتی و پاداش دیگری را نیز داشته اند که باید به بیت المال برگردانده شوند.
امام جمعه موقت خرم آباد، گفت: متاسفانه برخی ها مصوبات جهت داری را برای بخشش عوارض به نفع عده ای که جزو متمکنین هم بوده اند صادر کرده اند که این برخلاف قانون است و این بخشودگی ها نیز باید به بیت المال برگرانده شوند و یا اینکه از حقوق عاملان صدور مصوبات غیرقانونی بخشودگی عوارض به بیت المال برگردند.
وی همچنین سالگرد شهادت شهدای عملیات مرصاد، سالگرد شهادت عباس بابایی، سالگرد شهادت محمود صارمی و سالگرد شهادت خلبان شهید حسین لشکری را گرامیداشت.
ارسال نظرات