مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار قروه:

نامگذاری روز میلاد حضرت معصومه(س)، به‌عنوان روز دختر نقطه عطفی در رشد جامعه دین محور ایران است

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار قروه گفت: نامگذاری روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، به‌عنوان روز گرامیداشت مقام دختر نقطه عطفی در رشد و بالندگی هرچه بیشتر جامعه دین محور ایران و به تبع آن جامعه جهانی بود.
کد خبر: ۸۷۲۲۷۹۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، زهرا مفاخری امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی دختر که در کانون فرهنگی، تربیتی ولایت قروه برگزار شد، اظهار داشت: آموزش زنان و مشارکت آنان در بازار کار نقش به‌سزایی در توسعه کشور داشته به‌گونه‌ای که حدود نیمی از جمعیت شاغلین درکشور را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای پرورش نسل آینده به دست زنان است، افزود: اگر آنها جذب بازار کار شوند، آموزش می‌تواند آنها را در پرورش بهتر فرزندان یاریگر باشد.

مفاخری زنان و دختران روستایی را قشر مغفول توسعه جامعه روستایی دانست و افزود: در همین راستا آموزش های لازم برای خوداشتغالی این قشر به صورت رایگان در حال ارائه است.

وی افزود: برای دختران و زنان شهری نیز کارگاه‌هایی به منظور تحکیم بنیان خانواده، تقویت حجاب و عفاف و ارتقاء منزلت زن در دست اجرا داریم.

به گفته مفاخری در کشور ما طی سال های اخیر زنان هم در بحث اشتغال فعالیت عمده‌ای داشته‌اند و در این زمینه باید فعالیت‌های فرهنگی را در برای بهبود نقش سنتی مادران انجام دهیم تا موقعیت زنان در جامعه بهبود یابد و زنان با تزریق فکر و ایده به کالبد اقتصادی جامعه، مسیر رشد و توسعه را هموارتر سازند.

وی افزود: زن به عنوان یک مادر و یا به عنوان شخصی که در زندگی اجتماعی و شغلی با افراد مختلف در ارتباط است و به خاطر ویژگی‌های روحی و عاطفی به خصوص خود می‌تواند یک حامی و نگهبان در جامعه و در نتیجه حافظ توسعه پایدار باشد.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار قروه با تاکید بر اینکه دین اسلام را از هر جهت باید برترین و کامل‌ترین دین دانست، گفت: دلیل اصلی این نکته این است که دختران را از زنده به گور شدن و استثمار ابزاری به جایگاهی حقیقی خود رساند و برایش ارزش قائل شد.

وی با بیان اینکه ارزش‌های مختص دختر مسلمان در ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: با نامگذاری روز میلاد پربرکت حضرت فاطمه معصومه(س) بعنوان روز گرامیداشت مقام دختر، این ارزش و جایگاه تبلور بیشتری یافت.

به گفته مفاخری، نامگذاری روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، به‌عنوان روز گرامیداشت مقام دختر نقطه عطفی در رشد و بالندگی هرچه بیشتر جامعه دین محور ایران و به تبع آن جامعه جهانی بود.

مفاخری با بیان اینکه دختران در طول تاریخ به سبب کوته بینی ها، جایگاه خاصی نداشتند، افزود: امروز در جامعه اسلامی و ایرانی ما دختران جایگاهی والا برای خود کسب کرده و بعنوان نسلی موفق و پویا در جامعه به ایفای نقش سازنده خود می‌پردازند.

این مشاور افزود: شناخت جایگاه والای دختران در جامعه و نقش کلیدی و مهمی که در سال‌هایهای پیش روی آنان به واسطه رشد فکری و البته به سبب مبدل شدن به مادرانی که می بایست نسل آینده جامعه را پرورش دهند خود از فضیلت هایی است که باید مورد توجه خاصی قرار گیرد.

مفاخری با بیان اینکه دختران جامعه ایرانی اسلامی به سبب الگوپذیری دینی خود از شخصیت های والایی همچون حضرت زهرا(س) همواره با توجه به نقش سازنده شان موجب رشد و ترقی جامعه شده‌اند، گفت: دختران در بزنگاه های مهم این نقش را به خوبی ایفا کرده و به حضور پررنگ در جامه افتخار می‌کنند.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار قروه گفت: دختران ایران اسلامی امروز عرصه‌های مهم علمی، فن آوری و ورزشی را یکی پس از دیگری فتح کرده و با تلاش روز افزون خود چهره ای متفاوت از دختران دیگر جوامع بشری را به نمایش گذاشته‌اند.

ارسال نظرات