عضو کمیسیون صنایع مجلس :

رنو غرامت پرداخت کند تا قرارداد جدید به امضا برسد

عضو کمیسیون صنایع مجلس، با بیان اینکه رنو فرانسه باید غرامت تعهدات گذشته خود را پرداخت کند گفت: در قراردادهای جدید باید انتقال تکنولوژی انجام و تعهدات گذشته بار دیگر لحاظ شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۹۸۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، نادر قاضی پور  در رابطه با امضا قرارداد همکاری با رنو فرانسه اظهار کرد: رنو فرانسه همچون دیگر شرکتهایی که در زمان تشدید تحریم ها بازار ایران را ترک کرده و به تعهدات خود پایبند نبودند باید به ایران غرامت پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس دهم، خاطرنشان کرد: با پرداخت غرامت از سوی شرکت رنو این امکان وجود دارد که قرارداد جدیدی بین این شرکت فرانسوی و شرکت های داخلی در راستای همکاری مشترک به امضا برسد.

قاضی پور یادآور شد: قبل از عملیاتی شدن قراردادهای جدید باید سیاست های همکاری، شرایط همکاری و مواضع دو طرف به صورت کامل شفاف مشخص شود که در این رابطه اهمیت به چگونگی تامین قطعات، انتقال تکنولوژی بازار فروش، تولیدات صادرات محور و خدمات پس از فروش بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: در قرارداد جدید انتقال تکنولوژی بسیار مهم است، زیرا در کشور امکانات بسیار مناسبی برای انتقال تکنولوژی وجود دارد اما متاسفانه این مهم عملیاتی نمی شود.
ارسال نظرات